WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Wednesday 5 February 2014

Tips Tingkatkan Susu Ibu



Ibu Sihat Bermula Dengan Nutrisi Yang Betul

Sememangnya dalam memberikan yang terbaik untuk tersayang, para ibu perlu menyayangi diri mereka  terlebih dahulu. Diri perlu dijaga, dibelai dan dimanja umpama menyayangi insan tercinta. Justeru, pengambilan suplemen selain makanan harian adalah perlu bagi memastikan kesihatan diri apatah lagi bagi mereka yang masih menyusukan bayi.


Melihat kepada makanan ruji kita di Malaysia yang lazat namun kekurangan zat, meruntun para ibu memberikan perhatian kepada suplemen dan nutrisi untuk mengimbangi zat dalam gizi makanan seharian mereka.

Untuk pengetahuan, saya merupakan wakil jualan yang sah bagi Shaklee kawasan Tanjung Malim, Perak.

Penyusuan Ibu

Ramai yang mula sedar tentang khasiat susu ibu namum masih ramai yang bermasalah menyusui sendiri bayi mereka. Puncanya dari ibu itu sendiri yang kekurangan zat untuk menjana susu yang banyak serta kurang arif tentang teknik penyusuan dan nutrisi yang betul dalam meningkatkan penghasilan susu. Tambahan pula, ibu hari ini sibuk bekerja dan lambakan pelbagai jenama susu tepung di pasaran merumitkan lagi keadaan apabila ramai ibu mengambil jalan mudah dengan terus sahaja memberi susu tepung kepada bayi.

Ketahui Rahsia Shaklee

Set penyusuan Shaklee menjadi bualan hangat sejak akhir-akhir ini dan telah ramai mengambilnya untuk meningkatkan penghasilan susu. Sebenarnya tiada rahsia melainkan mengambil rangkaian suplemen berkhasiat agar dapat memenuhi keperluan nutrien punyusuan ibu.

Vitamin seperti Multivitamin, Protein, Vitamin C, Vitamin B Kompleks, Kalsium, Asid Lemak Omega 3 dan Alfalfa perlu diambil bagi mengekalkan komposisi dan pengeluaran air susu berterusan di samping mengekalkan kecergasan dan kesihatan ibu dan anak.



Anda tidak akan menyesal kerana disamping anak membesar selari dengan khasiat yang diperlukan, para ibu turut mendapat manfaat kesihatan daripada penyusuan tersebut seperti mengelak penyakit kanser ovari dan payudara. Anda disaran untuk menyusui bayi secara ekslusif selama enam bulan dan meneruskan dengan makanan tambahan sehingga bayi mencecah usia dua tahun.

Marilah bersama Shaklee mencipta kehidupan yang lebih baik dan lebih sihat untuk semua, sesiapa jua.

*********************************************************************************

Untuk pengetahuan, saya merupakan wakil jualan yang sah bagi Shaklee kawasan Tanjung Malim, Perak.

Jika anda perlukan suplemen semulajadi bagi 

PENYUSUAN BAYI, IBU MENGANDUNG, BERPANTANG, MASALAH BERAT BADAN ,KESUBURAN , ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, KEINTIMAN, KECANTIKAN dan sebagainya anda boleh hubungi saya:


Shamila Ahmad
Email: shamilaahmad85@gmail.com
whatsapp/sms/call : 012-4473904
LIKE kami di : www.facebook.com/beautifulshaklee


Di sini juga ingin dimaklumkan, saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasan Tanjung Malim, Slim River, Kalumpang, Behrang, Ulu Bernam dan kawasan sekitarnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...