WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Friday, 31 October 2014

Kebaikan Papermint Ginger Plus




Papermint Ginger Plus dihasikan daripada 4 tumbuhan herba iaitu  daun pudina,halia,jintan hitam dan jintan manis serta cekur.Kesemua herba yang digunakan terbukti dapat melegakan ketidakselesaan badan.Papermint Ginger Plus Shaklee terbukti secara klinikal dapat melegakan masalah kembung perut,gastrik,angin dan masalah pencernaan.Ia juga dapat mengurangkan dan melegakan masalah morning sickness dan tekak meloya bagi ibu yang mengandung.Selain itu,digunakan juga untuk melegakan mabuk laut dan mabuk darat bagi pengembara dan sesiapa yang melalui perjalanan jauh.

Jom kita ketahui serba sedikit tentang kebaikan kesemua herba yang digunakan dalam Papermint Ginger Plus ini !
Pudina ( papermint )
  • melegakan otot perut dan masalah penghadaman.
  • melegakan ketidakselesaan perut.
  • melegakan pedih ulu hati dan cirit - birit.
  • menambahkan selera makan dan melegakan muntah.
  • meransang peluh untuk menyekat demam.
  • memberikan rasa segar dan nyaman.
  • membantu meningkatkan fokus.
Halia ( ginger )
  • membantu pencernaan makanan.
  • melegakan ketidakselesaan perut.
  • menghalang muntah
Jintan ( fennal )
  • melegakan kembung perut.
  • mengurangkan gejala flu dan sakit perut.
  • mengurangkan alergi dalam usus.
Cekur manis ( anise )
  • menyelesaikan masalah pencernaan,kesakitan haid,batuk dan kahak.
  • meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan dan tahan kulat bagi penyakit kulit.
  • membuang haba badan pada musim panas.
  • memberi tenaga dan melancarkan peredaran tenaga.
Papermint Ginger Plus boleh diambil secara tablet dan boleh juga dicampurkan dengan minuman. Rasanya memang best,sejuk je tekak dan perut bila telan tu.. saya juga  ambil Papermint Ginger plus kadang2 bila rasa badan pedih2 angin.Ye la letih buat keja rumah kan. Angin masuk urat.. ishk ! ishk ! ishk ! macam2.. hihihi.

Untuk info selanjutnya boleh hubungi saya. Saya juga akan memberi konsultansi secara percuma kepada pelanggan saya sahaja.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No. Tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Seluruh Malaysia juga..(Pos Malaysia)
















Kenapa Perlu Pilih Shaklee Untuk Kurus?

Hai korang..

Kali ini saya nak cerita kenapa korang yang nak langsing kena pilih Set Kurus Shaklee. Banyak produk pelangsingan di pasaran,tetapi Set Kurus Shaklee adalah yang Terbaik.

Kenapa? Kerana Set Kurus Shaklee terdiri daripada bahan2 semulajadi 100% tanpa bahan sintetik. Lebih bagus lagi, korang bukan takat kurus je,malah dapat faedah lain juga. Badan lebih sihat bertenaga,kulit makin cantik,resdung hilang,bau badan hilang dan macam2 lagi la.



Rugi kalau korang tak cuba Set Kurus Shaklee ni! Dengan pengambilan Shaklee ni korang tak perlu nak pantang makan minum pon,cuma perlu disiplin jadual pengambilan supplement ni je. Korang juga tak perlu risau badan korang akan panas ke pe sebab Set Kurus ni takda herba okey..

Ibu menyusu pon boleh ambil Set Kurus Shaklee ni..Selain itu, dalam set ini terdapat protein untuk membina semula otot korang supaya lebih kejap. Badan pona nampak kemas tidak lembik. Sesetengah produk pelangsingan lain tidak menyediakan protein utk tujuan pembinaan otot. ESP dan Cinch Shaklee juga akan membuatkan korang rasa kenyang dengan lebih lama.

Set Kurus Shaklee juga terdapat pelbagai pilihan. Mengikut bajet korang. Boleh dibeli secara berasingan. Dan setiap satu produknya tahan lama dan berbaloi sangat. Contoh alfalfa tahan sehingga 2 bulan penggunaan. ESP juga tahan sehingga 40 ke 50 hari. Berbaloi bukan?


pilihan produk langsing

Okey..sekarang korang tahu kenapa kena pilih Set Kurus Shaklee kan? Sebab Set Kurus Shaklee SENTIASA SELAMAT,SENTIASA BERKESAN DAN SENTIASA MESRA ALAM.

Untuk info hubungi saya.. Konsultansi percuma akan diberikan kepada pelanggan saya sahaja.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia diuruskan melalui Pos Malaysia.

Wednesday, 29 October 2014

Gastrik Dan Shaklee

Siapa yang pernah kena serangan gastrik ? Cubalah Set Gastrik Shaklee.Gastrik ni kalau dah kena memang seksa,dia suka nak berulang..Asal lambat makan je jadi,asal salah makan je jadi.. Saya juga pernah diserang gastrik. Gastrik sebenarnye adalah luka yang berlaku dalam perut..lebih kepada ulser.Rasa macam  terbakar je dalam perut tu,nak makn tak lalu,muntah,sakit kepala bagai..Tapi..jangan bimbang lagi, Set Gastrik Shaklee dapat membantu !

rasa macam terbakar je dalam perut tu

Terdapat 4 item yang disarankan dalam Set Gastrik Shaklee. Antaranya ialah ESP, ostematrix, papermint ginger plus,dan b kompleks.  Setiap satunya dengan peranan masing - masing. Pengambilan ESP sangat di galakkan kerana ESP mengandungi protein yang sangat tinggi sifat alkalinya yang bertindak meneutralkan keasidan dalam perut. 

Selain itu,ESP  juga berperanan membina sel - sel baru untuk menggantikan sel - sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik dalam proses pencernaan makanan disamping memberi tenaga dalam kadar segera kepada tubuh badan.Perut juga akan rasa lebih kenyang dan selesa.

Ostematrix  adalah lebih kepada kalsium. Jika kita ke klinik doktor juga akan menyarankan untuk minum susu untuk kalsium kerana sifat alkalinya yang meneutralkan asid. Lebih kurang je dengan pengambilan ESP.tetapi Kalsium tidak memberi rasa kenyang. 

Papermint Ginger Plus pula diambil untuk memberi rasa nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Membantu membuang angin dalam badan.Boleh diambil sebagai tablet atau dicampur kedalam air sebagai minuman..Antara kandungannya ialah halia,herba asli pudina,jintan hitam dan jintan manis. Nafas juga terasa segar dengannya.

Akhir sekali,vitamin B kompleks dimana ia lebih kepada agen penenang bagi pesakit. B kompleks sesuai diambil bagi mengurangkan tekanan dan membuatkan kita berasa lebih tenang. Tak perlu lagi ambil ubat tahan sakit yang mana jika di ambil berlebihan akan memudaratkan tubuh badan.

Jadi,sekiranya korang nak tahu lebih lanjut tentang Set Gastrik Shaklee ni,boleh hubungi saya. Konsultansi percuma hanya untuk pelanggan saya je. 

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No tel : 012 4473904
Cod : Tanjung Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Penghantaran seluruh Malaysia di uruskan dengan Pos Malaysia.


Bihun Goreng Ala Ibu Mertuaku

Mesti korang hairan kenapa bihun goreng ala ibu mertuaku?kenapa tak bihun goreng tersedap ke ape? Ha..sebabnya.. resepi ni saya amik mak mertua saya punya la. Tapi di ubah sedikit resepinya..sebab ada si bam2 Alif nak makan jugak.hihihi

Ape yang spesialnye? Takda la spesial sangat pon..cuma ditambahkan dengan kacang tanah goreng. Jadi bila kita makan tu..dalam lembut2 ada la kerangupannya.. cruncy..omputeh kata.

Bahan - bahan :

1. Bihun yg di rendam lembut.
2. Kacang tanah yg digoreng dan ditumbuk kasar.
3. Bahan untuk menumis ( bawang merah,bawang putih )
4.Bahan kisar ( cili kering,bawang besar dan halia )
5. Gula dan garam secukup rasa
6. Kicap lemak manis dan sos tiram
7. Boleh tambah sos cili dan tomato jika mahu. (Sesudu besar setiap satunya) # saya tak letak sebab taknak pedas.
8. Lobak merah( dihiris halus )
9. Kucai dan tauge.
10. Daging (boleh guna ayam juga)
11. Telur ayam (utk di taburkan )

Cara - cara memasaknye :

1. Panaskan minyak dan tumiskan bahan tumisan sehingga naik bau.
2. Masukkan bahan kisar(ikut lah tahap kepedasan masing2) , kemudian masukkan daging.
3. Tunggu sehingga pecah minyak, masukkan sos tiram,kicap,garam dan gula. Perasakan ikut citarasa masing2 nak lebih masin atau manis. (Mertua saya suka lebihkan manis,saya suka sekata manis masin)
4. Tambahkan lobak merah , tunggu lembut dan masukkan bihun.
5. Apabila sudah sebati,taburkan kucai dan tauge ..selepas itu gaulkan sebati.
6. Dalam kuali lain.goreng telur dan hancurkan. Taburkan di atas bihun yg sudah siap di goreng.

## utk yang saya buat tak pedas,saya makan dengan cili jeruk.
Selamat mencuba!

Tip Kekalkan Kesihatan Gigi

Kesihatan oral sangat penting kepada kita,begitu juga kesihatan gigi. Betol tak? cuba kalau takda gigi,mesti korang malu nak senyum. hihihi. baby takpa la,comel.. Disini saya akan berkonsi dengan korang tip penjagaan bagi mengekalkan kesihatan gigi. Jom baca ni!



Teknik memberus gigi yang berkesan.
# Teknik memberus gigi dengan betul adalah dengan mencondongkan kedudukan berus gigi 45 darjah kearah leher gigi.
# Memberus dengan teknik yang salah boleh menyebabkan paras gusi mungkin surut dan permukaan akar gigi yang terdedah terhakis dengan mudah.

Pemilihan berus gigi yang betul.
# Pilih saiz berus gigi yang sesuai dengan saiz mulut,bulu berus yang tidak terlalu kasar dan bentuk kepala yang lebih kecil.
# Sekurang-kurangnya berus gigi 2 kali sehari.Itu sudah memadai..Berus pada sebelah pagi dan malam sebelum tidur.

Keperluan memflos gigi.
# Penggunaan flos sangat penting untuk membuang plak dan bakteria yang melekat di celah - celah gigi.
# Ianya untuk mengelak berlakunya karies gigi.
# ramai yang menggunakan flos dengan cara yang salah. ( saya akan kongsikan teknik guna flos dihujung entri )

Pengambilan makanan yang seimbang.
# Disarankan mengurangkan pengambilan gula kepada 10 hingga 12 sudu teh setiap hari.
# lebihkan sajian sayuran,buah dan makanan dari sumber tanaman serta jauhkan minuman berkarbonat.
# Ini bertujuan untuk mengelakkan permukaan gigi dari terhakis.

Berkumur dengan ubat kumur.
# Berkumur penting untuk mencapai kawasan yang sukar dicapai oleh flos ataupun berus gigi yang paling kecil.

TEKNIK MENGGUNAKAN FLOS DENGAN BETUL. 




1. Putuskan antara 15 ke 20cm dan lilitkan sebahagian besar flos pada jari tengah kiri dan kanan.
2. Pegang flos dengan kemas antara jari ibu dan telunjukdengan meninggalkan benang flos antara 2 jari tersebut.
3. Gerakkan flos secara perlahan - lahan antara 2 gigi.
4.Setelah flos sampai kegaris gusi,lengkungkan flos kearah gigi sebelah untuk menjadikan bentuk C. Luncurkan flos perlahan - lahan antara ruang gusi dan gigi.
5. Pegang flos dengan rapat ke gigi,gesek tepi gigi semasa menggerakkan flos keluar dari gusi dengan gerakan ke depan dan ke belakang.

Tuesday, 28 October 2014

Tempat Wajib Alif Sebelum Tidur

Salam ceria semua..

lampu malam bilik Adib

Hari ni saja nak cerita pasal si kecik alif najmi ni.. Semakin hari semakin aktif,tak larat ibu nak mengejarnye.. tu baru merangkak,belum berjalan berlari lagi..

Laju betul budak kecik ni merangkak. Tak boleh lepa sikit.Sebelum tido kalau dah naik atas,letak je atas katil..terus dia melongsor turun...dan dengan pantasnya dia menuju ke bilik abang dia. Sebab nak tengok lampu pooh. Suka sungguh dia..tunggu je depan lampu tu.

Kalau dah besar dah putus susu nak aje saya biar dia tido ngan abangnye tu. Hehe. Yang bestnye tengok alif ni,bila dia berdiri depan lampu tido pooh abg dia tu,mulut tak benti cakap.tapi bahasa jerman dia la.mana la saya tau dia cakap ape.. hihihi. Dia cakap siap dengan gaya ko..tangan merewang sana sini. Alaaa.. come je tengok.

Baby besar ni seronok tengok diorang meneroka.. bak kata orang.. sel-sel otak sedang berhubung. Hihihi. Mesti baby korang pon macam tu kan.. comel.. geram je tengok.nak peluk je tak mo lepas. Hihihi.
K lah.. takat ni je untuk citer malam alif.. bye oll

tunggu dalam 10 minit baru dia pergi tempat lain tu...

Mengusik Je Kerjanye!

Hai..

Nak bergambar pon dia usik ..hai la Adib

Dah lama tak cerita pasal Adib ngan Afiqah. Dah besar dah..sorang darjah 1,sorang lagi tadika. Masing - masing sihat,aktif,cerdik ,cergas,cerdas.. Alhamdulillah. Akal pon dah bertambah. Hihi..
Sekarang ni Adib suka sangat mengusik Afiqah. Slalu sangat..letih nengoknye! Nak bersaing..nak menang je..habih tu mengusik je la kerjanye! Yang Afiqah plak asyik nangis. Sejak pergi sekolah ni, Afiqah dah tak pukul abang dia dah..berdosa katanye.. hmm..

Setiap hari benda yang sama je..macam ulang tayang cerita kat tv plak. Hihi. Benda pertama Adib akan buat lepas turun kereta.. jom kita tengok sapa sampai dulu depan pintu,lepastu sapa masuk rumah dulu,pastu..sapa simpan beg dulu.. Kalau Afiqah yang menang,dia cakap..abang saja je bagi menang sebab Afiqah tak penah menang.Kalau Adib plak yang menang, dia cakap.. abang menang sebab abg kuat..superhero.. hahaha.  Dan yang pastinya Afiqah akan menangis la.

Boleh dikatakan..kalau Adib ada dalam rumah memang tak sunyi. Sampai nak masok tido pon dia boleh usik adik lagi..Dia akan panggil pastu nyorok la mana2 pastu gempar la..bila Afiqah terkejut kompem la menjerit,pastu gadoh lagi.. Dah masok supermom ni diam la kejab,pastu dia usik lain plak.. Dah salam nak tido,Adib cakap.. Fiqah takda bilik,abang ada bilik..best..ada lampu pooh..  jadinya..korang paham2 la sendiri.

Apepon..ini lah masa yang akan kita ingat2 nanti bila anak2 dah besar,buat hal diorang masing-masing.. dah takda la bunyi riuh rendah ni. Huhuhu.. Jadi nikmati dan hayati je la kan.. Alhamdulillah diorang dapat hidup sihat dan ceria.

Ini budak 2 orang dah terlebih omega guard agaknya... hahaha.

ada masa baik jugak..hihi.. air di ccincang xkan putus

Kurus Dengan Shaklee

Jom kurus dengan Shaklee!

Korang nak kurus? Nak capai berat badan ideal tapi tidak tahu nak pilih produk apa? Jom pilih Set Kurus Shaklee! Set Kurus Shaklee adalah produk yang selamat,berkesan dan akan memuaskan hati korang.Set kurus Shaklee menekankan 3 konsep yg penting untuk mengurangkan berat badan iaitu DETOX,BAKAR dan BINA.



Dalam proses pengurangan berat badan,3 konsep ini adalah sangat penting. Terdapat beberapa item dalam Set Kurus Shaklee yang mana setiap satunya memainkan peranan masing2.
Alfalfa berfungsi sebagai agen untuk mendetoxs. Ia adalah serat yang penting untuk mengeluarkan lemak.Alfalfa meransang usus untuk proses pembersihan secara lembut kepada najis yang telah lama tersekat dalam tubuh.
Herbalax juga meminkan peranan sebagai pendetoxs. Sekaligus menyelesaikan masalah sembelit disamping mengempiskan perut.

Bagi proses pembakaran lemak pula..Shaklee menawarkan lecithin dan omega. Lecithin bertindak sebagai pemecah dan pencair lemak bagi lemak2 yang degil dan bergabung bagi menyerap lemak bagaikan magnet untuk membawa lemak keluar.Proses ini akan lebih berkesan dengan melakukan senaman ringan.

Manakala bagi proses bina pula..disarankan untuk mengambil cinch atau ESP.. Protein amat diperlukan untuk membina otot yang sihat.Ia juga akan meningkatkan kadar metabolisme dan membantu membakar kalori dengan baik.

Set Kurus Shaklee mempunyai pelbagai pilihan mengikut bajet korang..Saya akan jelaskan lebih lanjut dalam entri seterusnya. Untuk konsultansi dan tempahan boleh huhungi saya.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id :891480
No.tel :012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Penghantaran seluruh Malaysia dan dunia akan diuruskan melalui Pos Malaysia

Friday, 24 October 2014

Faedah Pengambilan Soy Protein Isolate Powder (ESP) Shaklee !

Banyak kelebihan ESP Shaklee selain daripada untuk membekalkan tenaga secara berterusan dan tahan lama.ESP Shaklee sangat berbaloi kepada korang untuk dibelanjakan.Saya jamin, korang pasti tidak akan menyesal membelinya..Sebaliknya,korang pasti menyesal kerana tidak memiliki ESP Shaklee lebih awal. Korang tak percaya? Meh sini saya nak cerita sikit..



Soy Protein Isolate Powder atau lebih dikenali dengan  ESP Shaklee boleh diamalkan oleh semua golongan, tidak kira tua atau muda.Juga sesuai digunakan oleh pengidap diabetes kerana mengandungi indeks glisemik (GI ) yang rendah.Ianya penting kerana karbohidrat yang mengandungi GI yang rendah akan memecahkan gula secara perlahan - lahan sambil membebaskan glukosa kedalam sistem badan kita.

Kelebihan lainnya adalah ESP shaklee boleh menjadikan korang lebih awet muda. Ia berperanan membina otot,kuku,rambut,darah,organ,kulit,kelenjar dan lain-lain. Mengekalkan keremajaan kulit dengan menjadikan kulit muka lebih halus,cantik,gebu dan berseri.. WAhh ! siapa taknak kan..

ESP juga boleh membantu merendahkan paras kolestrol dan mencegah osteoporosis serta sakit jantung. Kacang soya juga berupaya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser.Ini kerana kacang soya mengandungi genistein yang baik untuk prostat dan kaya dengan isoflavones yang fungsinya bersamaan dengan hormon wanita.ESP juga berupaya membaiki memori dengan meningkatkan kualiti  memori,vitaliti,dorongan seksual dan ransangan serta meningkatkan sistem imun untuk mencegah migrain,imsomia dan tekanan.

Selain itu,ESP Shaklee juga dapat membantu dalam proses mengurangkan berat badan dimana ianya memberikan rasa kenyang lebih lama.Kesan lain yang didapati adalah susu menjadi lebih pekat bagi ibu yang menyusu,menganjalkan dan menegangkan payudara bgi wanita, membaiki masalah rambut,dan membaiki masalah pigmentasi.

ESP Shaklee juga boleh dijadikan masker wajah.Kesannya wajah akan menjadi putih kemerah - merahan,parut jerawat juga hilang dan wajah tampil lebih segar.Pendek kata macam - macam lagi lah manfaat ESP Shaklee ni.. Jika berminat untuk info lebih lanjut dan untuk membuat tempahan boleh hubungi saya..Konsultansi percuma hanya akan diberikan kepada pelanggan saya sahaja.

Hubungi saya di :

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.Tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim,Slim River,Kalumpang dan kawasn sekitarnya
Penghantaran seluruh Malaysia akan di uruskan dengan Pos Malaysia.

Thursday, 23 October 2014

Kenapa Mesti ESP Shaklee ?

Kenapa korang mesti pilih ESP Shaklee? Kerana Energizing Soy Protein(ESP) adalah produk soya yg terbaik di dunia! ESP juga diiktiraf seluruh dunia yg mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif juga mengandungi kuantiti protein yang paling tinggi pernah di hasilkan.ESP Shaklee juga mengandungi non-GMO yang mana di proses pada suhu yg rendah.


Apa itu non-GMO ? Non-GMO ialah non- Genetically Modified.Dimana ESP Shaklee tidak melalui proses perubahan genetik seperti kebanyakan produk protein soya yg lain.Percayakah korang yang satu kanister ESP (850 g) dihasilkan dari 30kg kacang soya?  Ye betol!
Apa yg korang dapat dengan 30kg kacang soya tu? Dalam ESP ni,terdapat 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Malah terdapat juga 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral yang mana sesuai untuk penggunaan semua golongan.

Selain itu, ESP juga mengandungi Indeks Glisemik (GI) yang rendah menjadikan ia sesuai kepada pengidap diabetes..Satu hidangan ESP Shaklee bersamaan 2× ganda daging, 4× ganda telur, 12× ganda susu. Disamping itu,ESP Shaklee juga rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah di serap oleh tubuh manusia.

Bagi maklumat yang selanjutnya tentang ESP Shaklee..korang boleh hubungi saya. Saya juga akan memberi panduan pengambilan ESP Shaklee dan konsultansi percuma mengenai ESP Shaklee atau produk Shaklee yg lain hanya untuk pelanggan saya sahaja.

Untuk tempahan boleh hubungi saya :
Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjing Malim, Slim River ,Kalumpang dan sekitarnya.
Penghantaran di seluruh Malaysia diuruskam melalui Pos Malaysia.

Buasir dan Penyelesaian Shaklee

Kedewasaan ini ramai yang mengidap buasir samada buasir dalaman atau buasir luaran. Buasir atau nama lainnya hemoroid ialah pembengkakan pada vena yang terletak dibahagian rektum dan dubur. Vena membonjol keluar dan menggangu serta menyebabkan membran di sekitarnya membengkak,terasa sakit,perit,gatal dan berdarah.Jangan bimbang ! Set Buasir Shaklee dapat membantu.




Antara sebab berlakunya buasir adalah sentiasa duduk.pergerakan yang tidak aktif sewaktu bekerja umpamanya.Ketika proses meneran najis dan cirit birit juga akan menyebabkan buasir. Golongan ibu mengandung juga berisiko mengidap buasir semasa perut makin membesar ,lebih berisiko adalah bagi ibu mengalami masalah sembelit. Ketika bersalin juga boleh terjadinya buasir ini iaitu semasa proses meneran. (Hmmm..begitu besar pengorbanan insan bergelar ibu ye..)

Selain itu, batuk yang teruk juga boleh menyumbang kepada buasir..Begitu juga sekiranya seseorang duduk dalam keadaan mencangkung terlalu lama.(dalam tandas la biasanya..bagi yang suka mengeram lama2 tu..cepat ubah tabiat tu..ada yg siap hisap rokok lagi kan..).Ada lagi..bagi yang suka ke gim dan buat angkat berat tu pon berisiko juga tau. Dan juga aktiviti seks songsang juga adalah penyebab utama berlakunya buasir ( homoseksual ).

FUNGSI SET BUASIR SHAKLEE

Bagi yang mencari penyelesaian untuk masalah buasir.Shaklee dapat membantu anda.Terdapat 3 jenis produk dalam Set Buasir Shaklee iaitu Ostematrik,Omega guard an Zink kompleks..Setiap satunya mempunyai fungsi tertentu dalam mengubati buasir. InsshaaAllah..
  • ostematrix - berfungsi melembutkan najis dan melancarkan pembuangan.. Melegakan masalah sembelit juga.
  • omega guard - berperanan untuk mengecutkan otot-otot yang bengkak serta melancarkan proses pembuangan.
  • zink kompleks - bertindak memulihkan luka di sekeliling dubur dengan cepat.
Untuk konsultansi SET BUASIR SHAKLEE boleh hubungi saya dan konsultansi percuma akan diberikan kepada pelanggan saya sahaja

Hubungi saya :

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No. tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Seluruh Malaysia diuruskan dengan pos laju.



Kesilapan Atau Sebab Sukar Hamil

Ramai yang beranggapan orang berbadan gemuk sukar untuk hamil.Tahukah anda bahawa ada faktor lain juga yang menyebabkan seseorang sukar hamil walaupon dari segi zahir dan batinnya adalah sihat.Gemuk atau berat badan berlebihan adalah salah satu puncanya sahaja.Ada beberapa kesilapan dalam kehidupan kita yang menyumbang kepada masalah sukar hamil.



Antaranya ialah penggunaan gel pelincir.Tahukah anda bahawa penggunaan gel pelincir boleh merosakkan sperma.Adalah lebihbaik mempertingkatkan penghasilan pelincir semulajadi anda sendiri dengan melakukan lebih banyak foreplay sebelum bersama pasangan anda.Ini dapat membantu sperma hidup lebih lama. Buat pengetahuan sperma boleh hidup sehingga 3 hari didalam rahim wanita.

Selain itu,pengambilan makanan yang tidak betol juga boleh menyebabkan wanita sukar hamil.Kebanyakan wanita tahu apa yang patut di ambil dan apa yang patut dijauhi semasa mengandung. Contohnya,ada yang berpendapat wanita yang mengandung tidak boleh minum minuman yang bergas kerana boleh menjejaskan kandungan.Ambil lebih kalsium,zat besi dan lain2 untuk membantu tumbesaran anak dalam kandungan. Tetapi bagi yang belum mengandung,kebanyakan kita tidak tahu makanan apa yang harus dihindari. Antara makanan yang perlu dijauhi adalah makanan yang tinggi merkuri..Contohnya ikan sardin dan lain2. tapi bukan semua ikan ye.

Kaum lelaki juga perlu menjauhi ubat - ubatan tertentu.Contohnya ubat untuk merawat ulser,gastrik dan ubat tekanan darah tinggi.Ini kerana kandungan ubatan ini boleh mengganggu kesuburan sperma. Adalah lebihbaik mengamalkan pengambilan Zink Komplek,Vitamin C dan Vitamin E yang mengandungi selenium. Shaklee ada suplement berikut ye.. Hihi.

Tekanan diri juga adalah punca sukar hamil..Belajarlah cara untuk mengawal tekanan anda. InsshaaAllah say akan kongsikan cara mengawal tekanan dalam entri yang lain.Salahsatu tekniknya adalah mengamalkan terapi ketawa..sentiasa senyum.Ia adalah lebihbaik daripada mengatakan "relaks dulu la,lepas ni okey la.." yang mana seperti memaksa diri untuk bertenang.Boleh ambil vitamin B Kompleks untuk membantu mengurangkan stress.

Pengambilan minuman yang berkafein juga adalah tidak disarankan jika berusaha untuk hamil. Terdapat kajian mengatakan pengambilan secawan kopi sehari akan mengurangkan peluang sehingga 50% wanita untuk hamil dalam tempoh 12 bulan.

Adalah bagus mengambil vitamin untuk meningkatkan kesuburan rahim.tetapi awas! pengambilan Vitamin C yang berlebihan boleh menyebabkan kekeringan serviks.Dinasihatkan pengambilan vitamin C tidak melebihi1000mg sehari.. Dah hamil boleh amik..

Masalah datang bulan yang tidak teratur juga punca sukar hamil.tetapi itu bukan kesilapan kita..ia adalah faktor kesihatan.disini saya hanya membincangkan tentang kesilapan dalam aktiviti harian kita yang menyumbang kepada masalah sukar hamil..Bagi anda yang ingin mendapat konsultansi tentang Set Kesuburan Shaklee boleh hubungi saya. Konsultansi adalah percuma hanya untuk customer saya sahaja.

hubungi saya :
Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.Tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya. 
Kawasan lain akan berurusan melalui pos laju.

Wednesday, 22 October 2014

Testimoni Set Penyusuan kepada Bayi

Hai korang..

Saya mengamalkan Set Penyusuan Shaklee selepas melahir anak yang ketiga.Saya ingin kongsikan kesan atau kebaikan kepada bayi saya setelah mengamalkan Set Penyusuan Shaklee.Sekarang umur Alif  dah setahun sebulan..Alif sangat aktif ,tak diam langsong.Ada je kerja dia..Ramai orang yg tengok alif mesti tegur..tembamnye dieee..mak dia makan pe ye? ibunya makan shaklee.. tu yg slalu saya jawab. Poyo x? Hehe

ni la si bam - bam Alif


Saya memang amalkan set menyusu shaklee..dalam tu ada vitalea,b komplek,vitamin c,esp,ostematrix,omega dan alfalfa. Memang nampak kesan kepada Alif.
Antaranya.. Alif sihat dan ceria..tidor pon panjang sebab perut kenyang..dia minum susu pon sekejab je takda la nak bergayut lama2 je.. Kulit alif memang cantik,tak ada ruam,merah2,gatal,kering.kuku pon cantik je..rambut pon lebih hitam dan Ins shaa Allah..Alif sangat bijak dari caranya.Amin.. Alif juga tidak pernah mengalami sembelit walaupon sudah mengambil makanan berat. Bubur nasi lembik dah tak layan..hihi.

Walaupun saya kurang makan,terlewat makan atau makan pon lebih kurang je..susu ..Alhamdulillah.. tetap meriah! Memancut - mancut. Apa yg kita makan ,semua anak kita amik,kongsi,rasa bila dia menyusu. Bila saya ambil suplement..bayi saya pon dapat juga khasiatnya..sekarang alif dh 9.5kg tau..masa lahir 3.2 kg je. Ye..saya bangga menyusukan anak saya. Saya tak malu kalau orang tengok..ianya anugerah dari Allah S.W.T..

Jadi..korang kalau yg nak menyusukan anak,nak buat stok susu,nak tanya petua2 simpan susu atau nak buat tempahan..boleh hubungi saya.Ins shaa Allah saya akan membantu..kalau nak jadi ahli pon boleh..dan saya akan membimbing korang.
Seperti biasa saya pengedar sah shaklee di kawasan Tanjong Malim..boleh buat COD di kawasan tersebut..dan kalau yg jauh..penghantaran akan di buat melalui pos laju.. boleh contact saya Shamila bt. Ahmad ,di no.. 012 4473904.. 

Testimoni Alfalfa

Ramai yang berjaya menyelesaikan masalah diorang selepas pengambilan produk Shaklee.. Disini saya kongsikan beberapa testimoni yang telah diberikan oleh pelanggan dan juga testimoni dari pengalaman famili saya sendiri dengan penggunaan Alfalfa Shaklee.

testimoni pelanggan berjaya!


Kebanyakan pelanggan yang mengambil Shaklee TERKEJUT  dengan perubahan mereka dan hasil yang mereka dapat. Contohnya pelanggan dibawah. Tujuan beliau mengambil alfalfa adalah untuk membanyakkan susu,tetapi mendapat menyelesaikan masalah lain juga iaitu masalah keputihan. Bahkan mendapat bonus tambahan lagi...miss V kembali mantop seperti anak dara..Ramai lagi yang mengalami pengalaman yang sama. Terima kasih kepada pelanggan yang sudi berkongsi testimoni mereka.

Manakala pengalaman saya pula.. Jeragat di wajah saya makin pudar dan hilang selepas mengambil alfalfa. Selain daripada susu menjadi lebih pekat,masalah sembelit saya juga sudah tidak ada lagi.. Berkat saya istiqamah dalam mengambil alfalfa dan ostematrix setiap hari.Alhamdulillah.

Berdasarkan pengalaman bapa mertua saya pula..kolestrol dan berat badan turun setip bulan tanpa beliau perasan sehingga ditegur oleh doktor sendiri. Ye betol ! saya tidak mereka2 cerita hanya untuk melariskan jualan saya ye..cuma tiada bukti bergambar yg dapat saya tunjukkan sekarang. InsshaaAllah saya akan tunjukkan rekod perubatan bapa mertua saya nanti. Sebabnya..bapa mertua saya dikampung.

Jadi,bagi anda yang nak merasai sendiri kehebatan alfalfa shaklee ni,boleh hubungi saya.

Pn.Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
no.tel : 012 4473904
COD : Tanjong Malim,Slim River,Kalumpang dan kawasan sekitarnya.. 
kawasan lain akan diuruskan melalui pos laju.

Sup Daging Macam2 Ubi Untuk Baby

Sup untuk si Alif dan kakaknya Afiqah. Boleh makan dengan nasi, mee, bihun, kue teow.. ikut citarasa la ye..

Bahan - bahannye :
1. Bawang merah,bawang putih,halia dan sup bunjut tulang. ( untuk tumisan)
2. Daging yg telah direbus empuk..
3. Sedikit stok daging
4. Ubi kentang,keledek dan lobak merah (didadukan)
5. Daun sup dan daun bawang.
6. Bawang goreng.

Cara masak :
1. Panaskan minyak dan tumiskan bahan2 tumisan.
2. Masukkan sedikit stok daging dan tambahkan air.
3. Tunggu mendidih, kemudian masukkan daging dan ubi-ubi tadi.
4. Masukkan daun sup.
5. Perasakan dengan garam.(boleh tambah bahan perasa jika mahu )
6. Setelah ubi empuk,taburkan daun bawang.
7. Taburkan juga bawang goreng apabila sedia utk di makan.

Mee Kuah Kacang Tulang..

Mari ! Mari ! Kita cuba Mee Kuah Kacang Tulang pulak.. Sedap hingga menjilat sudu ni.. hihi.

dah boleh makan!

Bahan - bahan untuk kuah kacang :

1. Cili kering,bawang besar,bawang putih,halia,lada hitam. ( di kisar )
2. Daging bersama tulang ( di rebus terlebih dahulu sehingga empuk )
3. Ubi keledek dan kentang (direbus dan dikisar )
4. Kacang tanah (digoreng dan ditumbuk kasar )
5. Sup bunjut tulang adabi.
6. Garam dan gula secukup rasa.

bahan untuk kuah kacang

Bahan - bahan taburan diatas mee :

1. Mee kuning
2. Sawi,tauge (di celur )
3. Tauhu (di goreng dan didadukan )
4. Cili hidup,daun sup dan daun bawang (di hiris halus )
5. Limau nipis atau limau kasturi.

bahan tabur

Cara masak kuah kacang :

1. Tumis bahan yg dikisar dan dup binjut tulang sehingga pecah minyak.
2. Tambahkan stok daging dan air.
3. Masukkan daging dan ubi yg dah dikisar.
4. Perasakan dengan garam dan gula. Tunggu mendidih masukkan kacang tanah.
# Selamat mencuba !

Jom Kurangkan Berat Badan

Setiap wanita dan lelaki mengidamkan tubuh yang sihat, langsing dan rapi. Dengan Program Shaklee Shape-Up, anda dapat menikmati hidup baru yang hebat dengan menghilangkan lemak berlebihan.

Tahukah anda, lemak yang berkurangan di dalam tubuh mempunyai banyak kebaikan. Badan yang tidak mempunyai lemak yang berlebihan akan langsing dan rapi. Malah jika anda bergaya, anda akan kelihatan anggun dan unggul.

Ini secara tidak langsung akan meningkatkan keyakinan diri. Badan yang langsing juga menyebabkan anda lebih bertenaga dan secara kesuluruhannya anda akan lebih sihat sentiasa.

Untuk pengetahuan, saya merupakan wakil jualan yang sah bagi Shaklee kawasan Tanjung Malim, Perak.

Jika anda perlukan suplemen semulajadi bagi 

PENYUSUAN BAYI, IBU MENGANDUNG, BERPANTANG, MASALAH BERAT BADAN ,KESUBURAN , ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, KEINTIMAN, KECANTIKAN dan sebagainya anda boleh:

Shamila Ahmad
Email: shamilaahmad85@gmail.com
whatsapp/sms/call : 012-4473904
LIKE kami di : www.facebook.com/beautifulshaklee


Bagi mendapatkan badan yang langsing dan ramping, terdapat pelbagai produk keluaran Shaklee yang berkualiti. Antara produk tersebut ialah

1) Cinch Shake Mix
2) Cinch Energy Tea Mix
3) Lecithin
4) Herba-Lax

Cinch pelbagai perisa
Cinch Shale Mix merupakan jawapan untuk anda yang bingung memikirkan tentang sarapan dan hidangan tengah hari yang harus diambil. Cinch Shake sejenis minuman yang lazat dan berkhasiat untuk memelihara otot penting. Ia juga menjadikan anda terasa lebih kenyang dalam usaha menguruskan berat badan. Yang lebih menarik, Cinch Shake mengandungi 24 gram protein dalam setiap hidangan dan mampu menjadikan anda lebih puas dan kenyang.

Cinch Shake juga mengandungi nilai serat yang tinggi. Mengambil Cinch Shake mampu mengekalkan paras gula normal dalam darah dan tenaga kerana ia mampu memberi 35% atau lebih nilai harian bagi 21 jenis vitamin dan mineral penting.

Cinch Shake tidak menggunakan perisa, pewarna atau pemanis buatan. Malah Cinch Shake merupakan genetik soya yang tidak diubahsuai.

Tambah tenaga dengan Cinch Energy Tea Mix


Masalah kurang bertenaga antara masalah yang sering dialami. Untuk meningkatkan tenaga harian anda, teh eksotik putih, merah dan teh hijau Matcha yang dituai dan dicampurkan dengan teliti untuk menghasilkan minuman yang luar biasa. Ia memberi tenaga anda secara semulajadi dan anda akan rasa lebih selesa. Minuman yang dapat meningkatkan tenaga ini boleh diminum ketika panas ataupun sejuk.

Minuman ini juga diperkaya dengan Taurina yang mampu meningkatkan tenaga, kecergasan badan dan mengekalkan kecergasan tubuh. Bagi yang sentiasa sibuk, bungkusan minuman produk ini akan disenangi kerana bungkusannya kecil dan mudah dibawa.

Lecithin



Sains Akademi Nasional (The National Academy Of Science) telah menetapkan yang kolina adalah penting dalam pemakanan kerana ia meningkatkan kesihatan otak, hati, sistem kardiovaskular dan pembiakan. Kolina suatu komponen neuro-penghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Setiap kapsul membekalkan 530mg lesitin, termasuk 80mg fosfatidilkolina dan 48mg fosfatidilinositol. Ia diperoleh secara semulajadi dari kacang soya.

Herb-Lax Menyokong Keseimbangan


Diet yang kaya dengan serat, air yang mencukupi dan senaman yang tetap, kesemuanya memberi sumbangan kepada pembuangan air besar yang tetap. Herb-Lax yang lembut boleh membantu.

Anda tidak memerlukan julap untuk membantu membuang air besar dan juga daun senna yang sering digunakan sebagai julap semulajadi.

Anda hanya memerlukan Herb-Lax yang mampu membantu anda kerana ia bertindak secara lembut bagi proses semulajadi tubuh. Tegasnya untuk mendapatkan badan yang langsing, bukanlah satu perkara yang mudah. Tetapi jika anda berdisiplin, perkara yang sukar untuk dilakukan, tidak mustahil untuk dicapai.


Untuk pengetahuan, saya merupakan wakil jualan yang sah bagi Shaklee kawasan Tanjung Malim, Perak.

Jika anda perlukan suplemen semulajadi bagi 

PENYUSUAN BAYI, IBU MENGANDUNG, BERPANTANG, MASALAH BERAT BADAN ,KESUBURAN , ANAK KURANG SELERA MAKAN, ECZEMA, MASALAH KULIT, KEINTIMAN, KECANTIKAN dan sebagainya anda boleh:

Shamila Ahmad
Email: shamilaahmad85@gmail.com
whatsapp/sms/call : 012-4473904
LIKE kami di : www.facebook.com/beautifulshaklee




Di sini juga ingin dimaklumkan, saya merupakan pengedar sah Shaklee bagi kawasan Tanjung Malim, Slim River, Kalumpang, Behrang, Ulu Bernam dan kawasan sekitarnya.

RM XX,XXX.XX sebulan... WOW!!!



Bagaimana untuk mendaftar

Anda boleh mendaftar dengan membuat bayaran untuk registration fee, ataupun anda membuat pembelian atas 200 points (dalam RM680) untuk mendapat keahlian percuma.

Yuran keahlian Shaklee


Pendaftaran RM65 (sekiranya anda pergi sendiri ke branch Shaklee).

Sekiranya saya yang akan membuat pendaftaran untuk anda, tambahan RM10 dikenakan untuk pos member kit, RM20 untuk Sabah dan Sarawak


Tuesday, 21 October 2014

Sambal tumis daging sedap...

Lama dah tak buat sambal tumis daging ni.. bila dah tak ada idea nak masak ape..jadilah sambal tumis ni..

Senang je nak buat ni ye.. Jom saya  kongsikan resepi saya..

Bahan - bahan :
♡ cili kering,bawang besar,bawang putih,halia. (Di kisar halus )
♡ gula,garam,air asam jawa.
♡ bawang besar (dipotong kasar)
♡ Halia ( diketuk )
♡ minyak utk menumis
♡ daging di potong ikut citarasa.. ( nak besar ke nipis ke tebal ke )

Cara - cara :
1. Panaskan kuali, masukkan minyak dan tumiskan bahan yg di kisar tadi.
2. Masukkan daging yg dipotong dan kacau sebati.. masukkan sedikit garam ,gula dan halia yg diketuk.
3. Biarkan sehingga pecah minyak.Setelah pecah minyak,masukkan air asam jawa dan masukkan sekali lagi garam dan gula secukup rasa.
4. Tambahkan air kosong dan biarkan mendidih dan tunggu sehingga kuah menjadi pekat seperti mana yg anda mahu.
5. Akhir sekali taburkan bawabg besar yg di potong kasar dan kacau sebati.

Siap ! Selamat mencuba !

Monday, 20 October 2014

Shaklee Tak Ada Sijil Jakim ?!

Assalamualaikum..salam sejahtera.

Shaklee tak ada sijil Jakim?! Memang tak ada.. Opss..Jangan cepat melatah ! Shaklee tak ada cop halal Jakim kerana Shaklee bukan produk dari Malaysia. Shaklee adalah produk dari USA.

Di Amerika mana ada Jakim..tapi sebagai gantinya.. Jakim telah melantik dan mengiktirafkan badan Islam dari negara tersebut untuk mengeluarkan sijil Halal. Badan Islam di USA yg bertanggungjawab memastikan produk Shaklee menepati syarat dan syariat ada Islamic Service of Amerika ( ISA ).

Jika anda masih rasa was - was, boleh cek dekat website My Halal. Di situ terdapat senarai penuh nama badan2 yg di iktiraf oleh Jakim bg lain2 negara dalam menilai dan meluluskan serta mengeluarkan sijil halal di negara masing2. Buat pengetahuan anda,sijil halal Shaklee diperbaharui setiap tahun..dan yg paling terkini adalah pada 27 Januari 2014 bersamaan 26 Rabiul Awal 1435 H.

Oleh itu, hilangkan lah rasa was - was anda..dan yakin lah dengan produk Shaklee. Pengguna yang bijak sentiasa memilih yang terbaik untuk diri dan keluarga. Shaklee sentiasa menggunakan bahan yang terbaik bagi menghasilkan produknya yang berkualiti. Dan memegang teguh dengan motonya.. Sentiasa SELAMAT, Sentiasa BERKESAN ,  Sentiasa MESRA ALAM..

Untuk info lebih lanjut boleh hubungi saya..

Pn.Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
COD : Tanjung Malim dan sekitarnya.
Lain kawasan boleh diuruskan dengan pis laju.

Jeruk Mangga Asam Boi Pedas

Hai korang..

Jom tengok jeruk mangga asam boi pedas saya jom! Ramai sangat dok post kat facebook,jadi saya pon nak la jugak buat. Ada rezeki buah mangga muda kawan saya bagi..Jadi saya pon cubalah.

Sedap jugak.. selalu saya buat jeruk mangga letak gula garam..pastu peram 2 hari baru makan..tu pon dah cukup sodap dah.. hihi.. Tapi bila letak asam boi ngan cili lagi la terangkat rasa dia.. ada rasa masam masin manis pedas.. Fuhh ! Dok crita ni pon dah meleleh air liur ..hihi.. cepat2 telan air liur tu jangan sampai menitik plak.. hahaha.. Ha..bahan resepi simple sangat.. mangga muda,asam boi,cili api,cili hidup,gula dan garam. Dah tu je.dh gaul simpan dalam peti sejuk 4 hingga 5 jam..boleh makan!

Solat Jemaah Lambang Maufakat

Assalamualaikum..

Setuju tak jika saya katakan solat jemaah adalah lambang muafakat ? Kali ini saya ingin berkongsi ilmu yg saya baca dari sebuah buku. Solat jemaah melambangkan penyatuan dan persepakatan ummah. Malah di rumah juga kita digalakkan berjemaah.

Disamping beribadat,solat berjemaah dirumah dapat mendidik anak2 secara langsung ke arah kebaikan menunaikan solat dan sekaligus mengeratkan silaturahim sesama kita.. Betol tak? Solat jemaah adalah simbolik ringkas yg di jelaskan oleh Allah S.W.T .

Malahan juga diceritakan oleh Anas bin Malik,Rasulullah juga menjadikan solat berjemaah sebagai amalan baginda. Katanya " Aku dan seorang anak yatim solat bersama - sama di rumah kami, di belakang Rasulullah,sedangkan ibuku, Ummu Sulaim belakang kami."
( Riwayat Bukhari )

Selain itu, solat berjemaah di gambarkan oleh sebuah hadis masyhur sebagai amalan yg dijanjikan banyak ganjaran. " Solat berjemaah adalah 27 kali lebih tinggi kedudukannya daripada solat yang didirikan bersendirian" ( Riwayat Bukhari dan Muslim )

Malah Rasulullah pernah memberikan amaran, bahawa .. " Tidaklah tiga orang di suatu desa atau perkampungan yang tidak mendirikan solat sesama mereka melainkan syaitan akan menguasai mereka. Maka kamu semua harus berjemaah kerana serigala hanya menjadikan kambing liar mangsanya ketika ia bersendirian. Sesungguhnya serigala bagi manusia adalah syaitan, apabila hanya berdua lantas akan dimakannya ( iaitu syaitan akan memangsakan manusia seperti seriagala menjadikan kambing mangsanya )" (Riwayat Imam Ahmad, Abu Daud, Ibnu Khuzaimah dan lain-lain, dengan tambahan baris terakhir oleh Imam ar-Ruzain )

Rasulullah juga mengajar mengenai susunan makmum.
Baginda berpesan adalah:
1. lebih afdal dan beroleh pahala lebih besar jika berada di saf pertama.
2. Jika saf pertama penuh masuklah ke saf kedua.
3. Bagi saf kedua,ia hendaklah bermula di bahagian tengah saf pada kedudukan belakang imam. Apabila datang makmum seterusnya, ia hendaklah diselang - seli antara kanan dan kiri dengan dimulai di sebelah kanan dan seterusnya kiri supaya saf tersusun rapi dan seimbang.

Begitulah serba sedikit yg dapat saya kongsikan.. Selamat Beramal.

Sunday, 19 October 2014

Adib Dengan Skooternye

Santai petang di Tasik Lembayung, Proton  City, Tanjung Malim. Best juga skali skala datang sini bawa anak riadah. Adib suka sangat datang sini sebab boleh bawa skooter laju2 katanye.. Afiqah plak malu nk bawa skooter.. silap haribulan ibu plak yg kena bawa skooter dia.

Adib dapat skooter dah tak ingat nak main kat taman permainan la.. Ada trek plak sini. Boleh tengok orang jogging.. Afiqah kat tman mainan..alif dalam stroller..Adib dengan skooter.. Habis tu bila ibu nak boleh jogging ni.. Teringin sangat..  Huhu.

Best tengok Adib bawa skooter.. Kalau la ibu boleh tumpang kt belakang dia. Hihi.. Boleh plak dia menyelit celah2 orang berjalan berjogging.. macam tererrr je..  Dah macam ibu merempit dulu2 je.hihihi. Yang paling dia tak tahan,nak turun bukit naik skooter katanya..mesti laju dia tak payah nak kayuh lagi. Boleh tahan keinginan tu.. Tapi tak boleh le..kang terlajak masuk dalam tasik tu plak.. tak ke haru..

Sambil tengok Adib, ibu plak membelasah durian crepe ngan kek coklat moist. Hmm.. bagus betol la ibu ni..macamana nak kurus ni..badan dah makin mengembang ni ha.. nak kena amik Set Kurus Shaklee ni.. Takpe, i kan ahli shaklee. Hihihi. Amik omega dan lecithin utk bakar lemak,kolestrol utk buang kolestrol dan herbalax utk mengosongkan usus.. Amik esp utk rasa kenyang yg lebih lama.. Yes! Boleh ni.. setakat ni dok amalkan alfalfa,omega dan suplement lain..cuma perlu tambah lecithin dan herbalax di hujung minggu.

Adib plak kekal cergas dengan Mealshakes..ditambah dengan minuman coklat..dan omega guard utk minda dia supaya lebih cerdas.  Sebab tu tak da masalah walaupun dia hanya makan roti hari2.. Ibu pon tak risau sangat tengok dia bertenaga dan bersemangat pergi sekolah,main bagai.

Sempat lagi i promot shaklee ye.. ape boleh buat..dah ada dalam kepala ni ha.. sikit2 shaklee.. hihi.. korang yg nk tau lebih lanjut tentang shaklee boleh contact saya k..

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4373904 (sms/wassap/call)
COD : Tanjong Malim,Slim River, Kalumpabg dan kawasan sekitarnya..  lain kawasan boleh diuruskan dengan pos laju.

# Konsultansi percuma hanya utk pelanggan saya sahaja kerana anda berhak untuknya.

Friday, 17 October 2014

Tip Mata Sihat Dan Elakkan Rabun Jauh.

Penjagaan mata amat penting.. Kali ini saya ingin berkongsi tip untuk menjaga kesihatan mata. Amat penting utk menjaga mata terutama anak2 zaman milinea sekarang dengan adanya gadget2 canggih yg secara tidak sedar merosakkan mata mereka.


Saya kongsikan tip dari majalah pa&ma.. utk pembelajaran kita bersama.

Mengurangkan aktiviti dalam rumah yg membuatkan mata anak2 melihat objek yg statik.contohnya..bermain psp, handphone,laptop dan sewaktu dengannya. Hihi.. cuba had kan masa.

Menggalakkan anak2 melihat pemandangan hijau dan jauh.. (pokok ke gunung ke,laut keawan ke..hihihi )

Banyakkan aktiviti luar rumah.. (main ngn kawan2 kat taman ke..berbasikal ke..berenang..ape je la yg korang suka asal bukan dlm rumah..)

Pastikan anak2 duduk dengan postur tegak ketika melukis,menulis dan membaca.Elakkan meniarap atau berbaring.. (lebih elok jika sediakan kerusi dan meja yg bersesuaian..)

Pastikan jarak antara buku dan mata kira - kira 30cm.. pendek kata tidak terlalu dekat dan terlalu jauh.

Menggalakkan anak2 memakan makanan berkhasiat.

Berikut adalah beberapa jenis makanan yg boleh diambil utk menjaga deria penglihatan kita :

# sayuran berdaun hijau    (bayam,sawi,kailan,sawi )
# ikan yg berlemak baik (salmon,tuna)
# sumber protein bukan dari daging (telur dan kekacang)
# sayuran kaya vitamin C (brokoli,bunga kubis,lada benggala dsb)
# sayuran kaya karotien (lobak merah).
# makanan yg kaya zat besi
(daging,ayam,kerang - kerangan, dan bijirin serat )


Carotomax Shaklee juga merupakan salah satu ikhtiar utk mengubatu mata yg rabun,silau,mata berair dan mata lesu. Bila dah ambil Corotomax ni.. mata akan menjadi lebih segar, bersinar, bercahaya.. hihi.. dah macam kartoon pulak.. Akhir kata jagalah mata kita kerana ia anugerah yg terindah buat kita..






Hubungi saya utk info dan tempahan.
Pn.shamila bt Ahmad
Id shaklee : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : tanjong malim, slim river, kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Lain2 tempat boleh diuruskan dengan pos laju.

# Konsultansi percuma seumur hidup hanya utk pelanggan saya sahaja kerana anda berhak untuknya..


Diariku Kenangan Untuk Anak !

Salam sejahtera semua..
Apa yang korang buat utk kenangan anak2 bila diorang besar nanti. Ye,pastinya mereka akan ingat setiap memori yg berlaku kepada mereka.. Tapi..saya ada satu hobi utk mengingati kenangan tu semua.Saya takda la buat pe2 yg menarik pon. Cuma saya suka menulis apa yg spesial bg saya apabila bersama anak2.Boleh dikatakan sebagai hobi saya la.

ni la buku tu...

Saya adakan sebuah diari utk anak2 baca bila diorang besar nanti..kalau diorang nak baca la kan..hihi.. sememangnya saya suka sangat buat benda ni. Saya mulakan  diari ni semasa Adib berumur dlm 6 bulan gitu..Apa yg saya tulis? Saya tulis benda2 yg anak2 buat yg saya ketawa dan rasa istimewa. Saya tulis carta pertumbuhan diorang..umur berapa diorang meniarap,merangkak,memanjat,bertatih,berjalan.. Perkataan pertama yg diorang sebut. Bila diorang boleh sebut 'ibu','ayah'.Ye la..semua tu kenangan bg kita sebagai ibubapa kan?

Dalam buku tu,saya juga letakkan gambar,lukisan pertama anak2,ape2 je la.. Contohnye..saya letakkan gambar paspot pertama anak saya yg diambil utk daftar masuk skolah. Gambar saya ngn en.hubby sebelum kenal selepas kenal,dan gambar semasa akad nikah. Saya juga lekatkan gambar2 scan baby semasa saya mengandung. Hmmm.. bagi saya kenangan sebegitu tak selalu hadir.

contoh yg saya buat
Dalam buku saya tu..saya tuliskan juga doa yg selalu saya baca..biar diorang tahu kelak..apa yg dihajatkan oleh hati seorang ibu utk mereka. Itupun jika diorang baca buku tu la nanti kan. Saya tak tunjuk kat diorang pon buku tu. Hmm.. tu je la.. best tau bila buat macam tu. Hihi.Agak2 ada lagi tak yg menulis seperti saya.. kolot ke? Tak kot... ikut masing2 la kan..yg penting kita happy.. 

Wednesday, 15 October 2014

Alfalfa MeleTOP !!

Apa yang MELETOP tu ? Hihi.. sebenarnye TOP tu yang penting. Alfalfa memang terbaik! Formulasi signature dari Shaklee..kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium. Afalfa juga dihasilkan dari tumbuhan alfalfa yg terbaik yg turut mengandungi fosforous,zat besi,magnesium serta klorofil,bioflavonoid,pelbagai mineral surih dan vitamin.

Alfalfa ni banyak faedahnya..terutama bagi golongan wanita yg dah berkahwin.. Kenapa? Sebab jika amalkan alfalfa secara berterusan dalaman korang akan kembali seperti anak dara! Btol ni ! Alfalfa ni sama power macam kacip fatimah tau! Sekaligus membesar dan menegangkan payudara. Menghilangkan keputihan..memulihkan urat2 kita yg bersimpul lepas bersalin. Miss V pon bertambah ketat k... Ini bukan omong kosong ye.. pengalaman sendiri juga ni.

Alfalfa juga bertindak sebagai milk booster bagi ibu yg menyusu,membantu badan kita utk buang angin yg sesat dlm badan tu dengan menyelesaikan masalah penghadaman dan pencernaan kita..sekaligus menghalang berlakunya sembelit. Ia juga melegakan ketidakselesaan semasa haid.

Orang lelaki pon boleh ambil alfalfa ye..bukan perempuan saja.. Alfalfa berfungsi utk membekal dan memulihkan tenaga korang,menghilangkan lesu dan stress..ye la bg yg kerja seharian mesti penat kan.. saya sarankan amik lah alfalfa..tambah pulak dengan performance drink.. vitalea.. b komplek.. vit e.. zink.. memang orang umah sayang lebih la.. macam korang sayang orang rumah jgak la kan..mcam anak dara gitu..

Alfalfa ni boleh bantu kita utk membuang lebihan2 kolestrol dalam badan tu, segala toksin,toksid,tok segala tok la.. hihi. Sesuai sangat la kalau yg nak menguruskan perut tu... hihi.. jangan marah aaa..

Ada lagi... alfalfa juga boleh dihancurkan dan dijadikan masker tau! Ha.. hebatnya alfalfa ni kan.. Tak payah susah nak pergi spa bagai.. buat sendiri je. Hihi.. kulit muka jadi halus mulus,gebus gebas,tak berminyak.. bak lengkap lagi buat juga masker esp,vit E dan vit C. Memang meleTOP habis lah!

Oleh itu, tunggu apa lagi? Jom la order dan rasa sendiri kebaikan alfalfa ni.. Ada banyak lagi kebaikan alfalfa ni,kalau nak cerita kat sini mau satu hari satu malam menaip pon tak habis.. hihi

Untuk info selanjutnya boleh hubungi saya..

Pn.Shamila bt. Ahmad
Id shaklee : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjong malim,slim river, kalumpang dan kawasan sekitarnya.. lain kawasan boleh diuruskan melalui pos.

# layanan istimewa dan konsultansi percuma seumur hidup hanya untuk pelanggan saya sahaja.

Monday, 13 October 2014

Set Penyusuan Shaklee ~ tanjong malim

Saya seorang ibu yg menyusukan bayi dan bangga dapat berbuat demikian. Saya juga mengamalkan Set Penyusuan Shaklee.Set Penyusuan Shaklee dapat membantu saya dlm melengkapi nutrisi utk penyusuan bayi. Set Penyusuan Shaklee adalah yg Terbaik!

Bagi saya ..sangat lah rugi seseorang ibu yg tidak menyusui bayinya. Kenapa? Kerana susu ibu adalah yg terbaik! Betul tak? Kalau korang tak percaya tengoklah sendiri..belilah susu formula yang mahal manapon. .mesti ada ' peringatan ' tu. ..hehehe. ....

Set Penyusuan Shaklee dapat merealisasikan impian korang yang nak sangat susukan bayi. Ada pelbagai jenis suplement dlm set ini..antaranya ESP, alfalfa,vitalea,b komplek,vit c,ostematrik..Set Penyusuan Shaklee mahal ke? Banyak pilihan set nyusu ni. .mengikut bajet kita la.. kalau nak tahu hubungi saya okey..

Hakikatnya sekarang ramai yg menyedari kebaikan penyusuan susu ibu dan berusaha kearah tersebut.Cuma kekangan masa yg menyebabkan penyusuan ibu tak dapat dilaksanakan. Dan kebanyakannya adalah ibu2 yg berkerjaya.. Tapi bak kata pepatah "nak seribu daya, taknak seribu dalih"

Cubalah Set Penyusuan Shaklee, korang pasti akan berpuas hati.. tapi saya tak cakap kalau amik set ini otomatik susu jadi banyak ye..kenalah ada konsep supply and demand. Kalau amik vitamin tapi kita tak nyusu, tak perah macamana susu nak jadi banyak. Cuma bila kita amik set ni, susu kita akan menjadi lebih pekat, membekalkan segala mineral dan vitamin untuk keperluan badan kita dan bayi. 

Dengan Set Penyusuan Shaklee..INS SHAA ALLAH. . Bayi akan cepat kenyang, susu lebih banyak..dan bayi akan tidur lebih lena..kurang meragam.. Ibu2 juga mendapat faedah lain seperti badan menjadi lebih segar dan sihat,kulit bertambah gebu,masalah resdung,jerawat,jeragat juga hilang,masalah keputihan pon selesai.. macam2 lagi lah.. Tak percaya? Cubalah sendiri.

Kalau nak tahu lebih lanjut boleh hubungi saya .
Pn. Shamila bt. Ahmad.
SMS / Whatsapp : 012 4473904
COD : Tanjung Malim , slim river, Kalumpang dan kawasan sekitarnya... yang jauh boleh diuruskan penghantaran melalui pos laju.

# konsultansi percuma hanya untuk customer saya sahaja kerana anda berhak untuk mendapat keterangan dari saya.

Sunday, 12 October 2014

Day 7 ~ Pengedar Shaklee dan COD di Tanjong Malim

Salam semua..

Cabaran hari ini.. tentang diri saya sebagai pengedar shaklee..

Saya adalah pengedar Shaklee di kawasan Tanjong Malim,Slim river,Kalumpang dan sekitarnya. Saya hanya buat Cash On Delivery(cod) dikawasan ini dan sekitarnya aje.. luar kawasan pemerintahan saya guna pos ye.. hihi.

Apa yang bagusnye beli Shaklee ni dari saya? Okey.. Saya akan memberi konsultansi kepada korang seumur hidup korang..Tak payah nak renew2 kad pembelian ke hape..  hihi.. i tarik balik renew pembelian tu..hihihi.. repeat order mesti la boleh kalau korang rasa best jadi customer i..konsultansi ni khas untuk korang yg jadi customer saya je ye..orang lain tak dapat nih...

Saya juga akan mengesyorkan produk yang Terbaik dan Bersesuaian dengan keperluan dan juga bajet korang. Tiada paksaan untuk membeli apa yg saya syorkan..Terpulang kepada korang. Saya hanya akan melakukan yg terbaik utk korang.

Sekiranya korang berada di area cod.. saya sendiri dengan rasa senang hati akan menghantar dan menyerahkan sendiri produk Shaklee ke tangan korang.Dan sekaligus mamberi keterangan secara ringkas tentang produk yg korang beli.

Korang juga boleh menghubungi saya bila2 masa jika inginkan penjelasan tentang produk shaklee samada melalui telefon,mesej,wassap dan sebagainya. Ins shaa Allah saya akan segera membalas panggilan korang.

Selain blog Home Sweat Home ini, korang juga boleh lawati facebook fanpage saya di
www.facebook.com/beautifulshaklee

Dan yang paling menarik..bila korang jadi customer saya..secara otomatik korang akan jadi kawan saya.. hihi.. saya suka buat ramai kawan..  Jadi , apa tunggu lagi..jom order dengan saya!

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
Cod : Tanjong Malim. Slim river. Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
No.tel : 012 4473904

Saturday, 11 October 2014

Day 6 ~ Restoran Yang Ceq Suka

Salam semua..harap sihat no..

Hari ni nak crita pasai restoran kegemaran ceq.. sebenaqnya..tak dak restoran yg betoi2 ceq suka.. Bergantung pada benda apa yg ceq nak makan.

Kalau rasa nk makan tomyam sedap..p restoran nu..kalau nk makan bakso mai restoran ni..kalau nak makan westenfud p tangtu..hihihi. Macam tu la umpamanya. Tapi ceq pilih Restoran Briani Gam Prima Tanjong Malim sebagai febret ceq.

Ceq suka sangat p situ sebab depan umah ceq ja.hihihi.. ceq suka makan bakso ngan char kueteow dia.. sedap hingga menjilat sudu..(sb makan ngn sudu kan...) Nasi briani gam dia pon, perrghhh.. sedap..menangkap. Harga berpatutan..  ha lagi satu..dia punya pekerja pon ramah tamah.. hihi.. ceq kan suka sembang2.

Jadi..hampa kalau mai tanjong malim..singgah la no..senang ja lokasi dia..Taman Wangsa Setia..dekat pasaraya Billion.. ceq kalau nak COD Shaklee pon kat sini la.. hihi. Pendek kata kalau nak order shaklee ngan saya boleh ja..nk p hantaq di umah pon bolehh.. tu diaaaa!!..punya baguih nya ceq ni.

Ha..ni dia info pasai ceq.
Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
COD : Tanjong malim. Slim river. Kalumpang dan sekitarnya.
No.tel : 012 4473904.

#sori..gambaq restoran x dak.. ceq boh gmbaq mkanan dia la no... biaq hampa semua meleleh.. hihi..

Friday, 10 October 2014

Day 5 ~ resepi ku.. Daging masak cincai je...

Hai korang...

Cabaran entri hari ni..resepi homemade.. Sedap nihhh..simple je..cepat dan pantas. Daging masak cincai jewww.. Resepi ni tak pedas ye sebab si bambam alif pon nak makan jugak. hihihi.

Hari ni sebab en.hubby nak balik lunch, dalam kelam kabut nak melayan si alif bambam..nak berdukung je..nak kuar amik si adib ngan si afiqah lagi balik skolah..jadi lah resepi daging masak cincai je..  sonang jo bahan2nyo..

Bahan tumisan.. bawang merah,bawang besar,bawang putih,halia,serai,kunyit hidup ( kalau xde guna serbuk pon hokey),cili hidup..(kalau nk pedas boh le cili api)

Bahan perap daging.. garam,lada hitam,lada putih,sos tiram,jus limau nipis,kicap lemak manis.

Bahan tambah lain(sayur)..lobak merah,sederi,kacang panjang,kentang.

Cara masak cincai jew... hihi.. #itu pasal lah nama resepi ni cenggitu. Okey..
Mula2.. tumis bahan tumisan..dah naik bau..masukkan daging.. goreng sampai kering..tambah air sedikit dan masukkan sayur2 yg ada..goreng smpai kering.(kalau nk basah pon boleh je)

Tadaaaaaa... siap.. rasa pandai2 le korang ikut citarasa sendiri ye. Hihi.

#psstt..resepi orang malas dan kejar masa.
# jangan lupa lepas makan amik omega guard ngn alfalfa k... lecithin jugak.

Kalau takde boleh je order ngan saya .hihi. Saya kan pengedar sah shaklee.

Pn.Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
Cod : Tanjong Malim. Slim River. Kalumpang
No.tel : 012 4473904

Thursday, 9 October 2014

Day 4 ~ Vitamin Shaklee Pertama Yang Saya Makan

Salam semua..

Hari ni saya nak ceritakan mengenai vitamin shaklee yg pertama saya makan. Seingat saya..saya amik GLA Complex. Sebabnya period saya tak teratur lepas berhenti makan pil perancang.

Selalunya saya berenti amik pil perancang selepas anak saya putus susu.. ye la kira dia dh bersedia utk terima adik baru la kan. Hihi.. anak2 saya hanya menyusu badan selama 2 tahun 6 bulan bgi perempuan dan 2 tahun bgi lelaki.

Selepas saya berenti amik pil tu..boleh kata tiap2 bulan  la saya buat pregnancy test.. excited oo..ye lakan dah dok berharap..period lewat 2 minggu je saya cek ..selepas 7 bulan baru saya mula amik GLA complex atas rekemen kawan yg jual shaklee ni la..

Selepas separuh botol pertama tu..period lmbat jgak tpi lancar la.. dah habis..lambat jugak 3 minggu tak datang datang jugak..saya pon cek sekali lagi. Alhamdulillah  mengandung anak ke 3.

Feadah lain yg saya perasan masa amik GLA complex muka saya jadi kemerah merahan..hihi.. lawa habih la konon..berseri2 u. Eh..tak tipu tau.. betol ni sebab dalam GLA tu ada jgak vit E yg memang bagus utk kulit.

Bila saya mengandung tu saya teruskan amik shaklee dan jadi ahli sekali.. jadi korang kalau nak order dengan saya pon boleh.

Pn. Shamila bt. Ahmad.
Id : 891480
No.tel : 012 4473904 (wassap/ sms/ call )
Cod : Tanjong Malim . Slim River . Kalumpang dab sekitarnya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...