WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Friday, 5 December 2014

Cara Pikat Suami Luar Dan Dalam Supaya Suami Tak Pandang Wanita Lain !

Hai korang..Kali ni saya tetiba rasa nak menulis dan berkongsi dengan korang tentang cara-cara utk memikat suami dari luar dan dalam diri mereka..Kenapa? supaya suami kita tak pandang wanita lain lah..Ape yang dari dalam tu? ape plak yang dari dalam tu kan? Luar tu kita jaga makan pakai diorang.. Dalam tu..hati diorang ..supaya tetap kepada kita.. Orang pompuan ni paham2 je la..masa baru kahwin boleh le lagi nak melawa,mantap..Masuk anak 3 4 orang..longgar sana sani..Jadi korang paham2 je la kan.



Suami ni kadang2 ego diorang tinggi,diorang pendam je. Tub2 kita dengar dah ada AWEK BARU ! ha..kita taknak la jadi camtu kan..Kita taknak le tiba2 terima surat layang macam Mak Jemah tu..hihi..Kalau boleh biarlah kita yang mengalah dan buat yang terbaik untuk suami dan anak2..Saya tak kata saya betol 100%.. hanya berdasarkan pengetahuan dan pengalaman mak2 kite dulu je.

BAGAIMANA CARANYA MEMIKAT LUARAN LELAKI ?

# Kita pikat dulu perut diorang, masak bagi diorang makan hasil air tangan kita.Itu salah satu yang paling penting.Teman suami makan,jangan biar dia makan sendiri !  Tengok nenek kita dulu,pagi2 buta dah buat sarapan,pastu turun sawah skali suami buat kerja sama2. Tok wan tak cari lain dah..sampai kerepot pon masih lagi romantik. Ye ! air tangan kita adalah pengerat kasih sayang.

# Penampilan kita terutamanya  surirumah..Yang berkerjaya mungkin kita tak nampak sangat masalah penampilan tu..sebab pergi kerja mesti dah pakai cantik2 kan? Ape yang korang pikir ada dalam fikiran suami korang bila diorang balik kerja? Dia balik sampai depan pintu,kita sambut,bancuh air,sembang ngan dia..gelak2.. Whattttt?! pleeaseeeee la.... kita hidup dalam realiti hokey..bukan drama! wakeup la ! Sekurang2nya pakaian kita kemas,bersih,rambut disikat rapi,pakai wangian sikit..Kalau yepon tak sempat mandi jangan le berserabai macam Hantu Kak Limah tu.. Kalau kita kemas pon sisuami dah hargai dah..Sejuk mata memandang kan..

# Pastikan rumah kemas..kalau yang ada anak kecil tu,kemas secara ada anak la kan.. Seeloknya sediakan satu tempat khas untuk anak2 sepahkan mainan diorang.Maksud kemas tadi tu..takde la kemas bersilau2 mata tu. Ye la korang mop rumah pakai Basic H2 organic super Cleansing Concentrate kan... Hihihi. Bersih bagi kita tu supaya ada ruang untuk suami merehatkan diri lepas balik kerja. Ye la,dia balik kerja penat,otak berserabut..tenang sikit rasa..Kalau sana sini bersepah dia pon naik menyampah. Jangan main2..lelaki ni diorang takkan cakap punya..nak jaga hati kita la sangatttt !

# Belailah suami korang dengan kasih sayang,seikhlas hati.. Jangan nak minta apa2 baru pi tolong urut2,picit2 dia. Apa salahnya, kita tengok suami dok pegang je kepala tu.kita pergi dekat tanya..nak ayang picitkan kepala ke..? Tak jatuhnya maruah kita. Syurga kita kan dibawah tapak kaki suami.. Walaupon kita tak pandai urut,tapi dia akan tahu betapa kita mengambil berat tentang dia.


BAGAIMANA PULA NAK MEMIKAT DALAMAN SUAMI ?



# Rasanya semua orang tahu ni.. orang lelaki ni amat pentingkan seks ye..walaupon diorang tak mengaku ! Ada pendapat yang saya pernah baca.. diorang ni kalau stress pon ubatnye 'itu' le. ce korang tengok, kalau diorang letih macamana pon,kalau diorang nak,'nak' juga kan.. hihi. jadi.. layan lah mereka dengan baik ditempat tidur.. Kalau nak menolak pon biarlah dengan lembut..dan pastikan korang ganti balik.. Hahahaha. ni betol ye..mak saya pon cakap macam tu.

# Kalau yang baru kahwin takde anak lagi,mungkin waktu bersama suami lebih banyak! tapi kalau dah beranak pinak  ni..kadang baru nak layan suami..anak dah panggil..Ye dak? jadi pastikan setiap masa bersama suami adalah berkualiti.Kalau takde kerja nak buat jangan la masing2 sibuk main hanphone,smart phone,main game,tengok facebook.. Manfaatkan masa itu sebaiknya. Suami pon sama jugak ye,orang perempuan pon ada hati dan perasaan juga.Jangan la bila isteri bercerita korang sibuk dengan handphone.. Kecik hati..Kita taknak suami kita keluar cari teman bercerita diluarkan?

# Jaga dalaman kita sebagai isteri,ikhtiar untuk menambat hati dia supaya dok ingat je kat kita. Apa tu dalaman kita. Kita sihat,bertenaga,ceria..tu dia! Nenek kita dulu sampai umur 50 lebih pon boleh mengandung lagi tau.. Ha..diorang jaga betol pemakanan diorang.Makan akar kayu la,kacip fatimah la..macam2. Cuba tengok kita sekarang.. baru nak masok 30-an dah sakit2 badan.angin sana sini.lenguh sana sini..skru pon dah longgar. Rahim pon dah tak mantap. Macamana tu?!

# Biasakan juga solat berjemaah dirumah. sama2 solat dengan anak2,sama2 berdoa,sama2 mengaminkn doa..Bukan kah lebih bagus? pahala berganda,hati pon sejuk je. Ye la suami yang mengimamkan kita kan.. Bahagianya la.. Tak percaya ? korang boleh cuba buat.Jangan bagi alasan anak kecik lagi la ape..mungkin pada permulaan anak akan ganggu sikit,tapi bila dah biasa mereka akan ikut dengan betul dan tidak lagi mengganggu. InsshaaAllah.

Okey setakat itu sahaja.. sekarang saya nak cerita macamana kita orang perempuan nak jaga dalaman kita supaya sentiasa mantap macam baru2 kahwin dulu..Haa..sapa taknak kan? Senang je Shaklee ada penyelasaiannya..


testimoni alfalfa

Korang boleh cuba alfalfa. Apa yang bagusnya alfalfa ni..? korang tak perlu nak rebus,nak tunggu berejam kat dapur.Cuma telan je tablet tu sehari 6 biji. sekali makan 3 biji.dah cukup untuk mengembalikan kemantapan korang sepertimana kacip fatimah. Bukan tu je. segala masalah lenguh2 badan korang,resdung korang,jeragat korang semua hilang.. multipropose alfalfa ni. Banyak manfaat alfalfa ni.. kalau nak tahu baca  SINI .

testimoni ESP

Boleh juga mengamalkan susu soya ESP iaitu Soy Protein Isolate Powder.Dimana ia membantu untuk menjadikan korang lebih gebu,awet muda,bertenaga sepanjang hari,sekaligu wajah korang akan berseri-seri.. Haa..pastinya suami korang pandang korang je la..

Nak bagus lagi, boleh ambil Vitamin C Plus Sr..Vitamin untuk cantik ni memang penting untuk melindungi badan kita dari radikal2 tercemar supaya badan kita sentiasa sihat dan ceria. Tak rugi kalau korang makan ni..wajah korang akan menjadi cerah dan lembap. Tompok2 di wajah yang ada diwajah pon pudar.. Dan yang pasti..korang akan menjadi lebih cantik dan mempersonakan bagi suami korang.

Itu sajalah serba sedikit yang dapat saya kongsikan.. Jadi korang yang rasa diri korang makin lemau dan makin jauh dengan suami.Cepat2 lah ikthiar supaya masalah tak berlarutan. Jangan sampai dah jadi bubur baru nak menyesal..dah takda gunanya.. Jangan bimbang..korang boleh hubungi saya bila2 masa untuk konsultansi. Ia adalah PERCUMA! Hubungi saya segera.. jika korang taknak suami korang tengok dan tersangkot dengan wanita lain.. Nanti menangis air mata darah pon dah takguna !

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No. tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River,Kalumpang dan kawasan sekitarnya..
Menerima TEMPAHAN DARI SELURUH MALAYSIA..



Wednesday, 3 December 2014

Tip Kulit dan Wajah Cantik,Putih Berseri Macam Emma Maembong

Tajuk entri kali ni.. Tip Untuk Menjadikan Kulit dan Wajah Cantik,Putih Berseri macam Emma Maembong. Kalau tanya saya nak ke kulit macam tu? gilerrr taknak ! Rela ku redah lautan air masin!,api taknak la ye..hihihi.


gebunya diaa.....

Menjadi impian semua orang untuk memiliki kulit dan wajah yang sempurna,sihat tanpa sebarang cela..Dan pastinya kita nak seluruh tubuh badan kita juga begitu bukan? kita taknak la nanti ada plak yang cakap.. " eeeee..muka je putih,tapi tangan hitaam..macam dayang senandong.." HA..TAK KE KECIK HATI,TERSENTAP GITU..!.. Tapi korang jangan bimbang,kita ada penyelesaiannya.. Sebelum tu meh saya kongsikan sedikit tip atau petua untuk wajah kembali segar,putih berseri,kemerah-merahan dan gebus - gebas.Harap dapat dimanfaat bersama..

Antara petua orang lama dulu..:

mentimun..

1. MENTIMUN
Mentimun atau sesetengah dari kita sebut timun bukan sahaja dapat menghilangkan lingkaran gelap pada bawah mata,ia juga berkesaan pada seluruh wajah. Mentimun sangat popular sebagai medium untuk mencerahkan wajah dari zaman tok nenek kita dulu lagi ye..Ia juga dapat mencegah blackhead dan whitehead.Saya ingat dulu masa zaman sekolah saya pernah buat ni sebab muka saya ada kesan terbakar yang teruk..

Cara yang boleh digunakan ialah :
# Gosokkan parutan mentimun pada wajah, leher, mata selama 15 -20 minit untuk mendapatkan hasil yang diinginkan.Petua ini sesuai untuk mereka yang mempunyai jenis kulit berminyak dan kulit normal.

2. BERAS PULUT
Serbuk beras pulut berfungsi untuk menanggalkan daki dan sel-sel mati serta menghaluskan kulit.Serbuk beras pulut hitam dapat membantu menanggalkan sel kulit mati, mengurangkan parut, di samping memerah dan memutihkan kulit wajah dan badan.
Cara membuat scrub beras pulut ialah :
# rendam beras pulut sehingga lembut,toskan dan tumbuk sehingga lumat..blender pon boleh..
# lumurkan @ sapu seluruh badan sebelum mandi dengan beras yang ditumbuk tadi.
# setelah kering,gosok perlahan-lahan pada tubuh anda dan bilas dengan air bersih.
# amalkan 2 kali seminggu untuk kesan yang lebih cepat.. Ni cara orang tua2 dulu buat persediaan sebelum jadi bini orang ni.... hihihi
3. LABU 
 Buah labu bertindak membuang sel kulit mati.
Cara membuat masker buah labu..:
# campurkan puri labu,madu,cuka epal,tepung ubi,1 biji telur. Jadikan dulu purinye..jangan terus tarok kat muka plak.
dikenali juga sebagai SET D

4. SET KULIT CANTIK SHAKLEE
Yang ni korang tak perlu nak rebus nak tumbuk bagai..Just telan je hari2..dan hasilnya pasti korang puas..puas..puas hati sangatttt..bukan takat cantik je,badan pon sihat..HA..tak ke bagus macam tu. Ape yang ada dalam set cantik Shaklee ni korang? k..saya bagitahu lah ye.. Dalam set ni ada Vitamin C Plus (SR) sustained release, Vita E kompleks, dan Vitamin B Kompleks.

Apa fungsinya supplement tu semua...Relaks..saya nak cerita la ni..

# Sustained Release Vitamin C Plus.
Vitamin C penting bagi korang yang mempunyai masalah kulit kusam kerana ia dapat membantu mencerahkan kulit,membantu pembentukan kolegan sekaligus menjadikan kulit lebih tegang.Ia juga menghalang pembentukan pigmentasi seperti jeragat dan melambatkan proses penuaan..Awet muda gitu.. Yang istimewanya Vitamin C dari Shaklee ini ialah..ianya akan kekal dalam tubuh sepanjang hari kerana ia diformulasi dalam bentuk ' sustained release'.

# B kompleks.
B kompleks membantu merawat jerawat dan bertindak memperbaharui sel-sel kulit sekaligus menjadikan kulit lebih sihat dan cantik.Ia juga dapat membantu mengurangkan kekusaman kulit dan mengembalikan seri pada wajah korang..

# Vita-E Kompleks.
Vitamin E berfungsi memudarkan parut jerawat dan parut-parut lain yang bukan sahaja pada wajah,tapi juga pada seluruh badan.Ia merupakan agen antioksidan yang kuat dan mampu melindungi kulit dari sinaran UV.Vitamin E mampu mengekalkan kelembapan kulit dan mencegah kulit dari kekeringan.. Jadi kulit korang akan sentiasa lembap dan kemerahan gitu.. haaaaa..kan macam Emma Maembong.. Okey la..macam Adira AF..

sabar membawa kepuasan..

Jadinya...korang tunggu apalagi.. cepat-cepat la buat ape yang patut.. hihihi.. Kalau lambat,lambat la kesannya..! Yang pastinya SET KULIT CANTIK Shaklee memang TERBAIK ! Semulajadi ,Selamat, Halal dan Berbaloi kerana setiap botol tahan sehingga 4 ke 6 bulan penggunaan.Kata nak jadi lawa,cantik,come lote macam Emma Maembong...

Bulan Disember 2014,Shaklee  menawarkan promosi berganda,2 kawan karib iaitu Vitamin C Plus Sr..dan Vita-E complex. LEBIH BERBALOI !  Beli 6 Percuma 1 ! Beli 2 Jimat 5%..! DAPATKAN SEGERA Vitamin untuk cantik,untuk glowing! Untuk bertenaga,untuk kekal awet muda ! untuk Cik Abang,untuk Cik Adik yang sayangkan diri,sayang isteri,sayang abang..boleh la cepat buat tempahan.. amik telefon tu dan mesej saya k...

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
Cod : Tanjong Malim,Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima dan akn diuruskan melalui Pos Malaysia.


Wednesday, 26 November 2014

Rawat Resdung Segera Sebelum Hidung Korang Melopong !

Resdung ! Ramai yang memandang remeh bila sebut pasal resdung.korang jangan taktahu ye,resdung ni kalau dibiarkan bahaya kepada kesihatan korang. Rawat segera sebelum resdung melopongkan hidung korang ! Oppss.. sebelum tu,ada tak kat sini yang tak tahu apa itu resdung? Resdung  ialah gambaran pelbagai penyakit hidung. Resdung berpunca daripada jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga sekelilingnya.Terdapat banyak kaedah untuk merawat resdung. Ada yang menggunakan asap iaitu melalui rokok resdung.. Tapi kalau nak senang lagi amalkan set resdung Shaklee.. memang berbaloi. 



jangan sampai melopong !

TANDA RESDUNG:

Ade tak sape2 kat sini, bangun pagi je bersin..'hashim..hashim..hashim....' tak sudah-sudah panggil si hashim tu..ha..kalau korang nak tahu tu tandanya korang mengalami resdung lah.. Muka gatal-gatal dan berminyak tahap boleh goreng ikan tu..badan berbau teruk sangat sampai orang lintas bilik korang pon boleh bau ! ha..memang teruklah korang punya resdung tu.. Okey...korang cakap dalam hati..manada...aku tak macam tupon.. cuma hidung aku selalu tersumbat je,tu pon sebab aku selsema,batok jadi kahak ade la kat tekak aku.. Cuba korang kira tengok brapa kali sebulan korang jadi macam tu? ha... kalau dah kerap sangat tu..resdung le namanyeeeee..

Ade juga orang yang mengalami resdung akan rasa sakit dan berat pada muka terutama dibahagian antara mata. Pernah tak korang rasa badan  macam demam je..rasa tak sedap badan berpanjangan..mungkin juga korang letih ye dak...? tapi,itu salah satu gejala resdung.Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang tu pon ye jugak.. Jadi korang kalau ade tanda2 yang saya sebutkan tadi, cepat-cepat lah cari ubatnye.. Set Resdung Shaklee adalah salah satu penyelesaiannya. 


antara sinus yg sihat dan tidak sihat

JIKA DIBIARKAN,BOLEH AKIBATKAN...

Resdung jika tidak dirawat sangat berat kesannya..Antaranya..jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata,jangkitan pada otak sakit tekak yang kronik dan jangkitan pada tulang muka malah boleh menyebabkan penyakit lelah menjadi bertambah teruk. Selain itu, resdung juga menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil kerana rongga muka kita ni bersambung dengan hidung. Lagi satu..ha...yang ni mesti ramai yang tak sangka nih !  Berdengkur secara kronik ! Korang mungkin tak sedar,tapi cuba tanya orang yang tidor sebelah korang tu. Takpon,pegi tanya jiran sebelah..hihihi.. Eh..melampau la tu kan..


sering sakit dibahagian antara mata..

Set Resdung Shaklee bukanlah untuk merawat sepenuhnya resdung,tetapi membantu mengurangkan gejala resdung dan insshaaAllah akan memberi kebaikan kepada korang dari segi kesihatan juga. Terdapat 3 item yang membantu korang menangani resdung iaitu alfalfa,b kompleks dan vitamin C. 


Antara fungsi supplement shaklee dalam menangani resdung ..

Alfalfa membantu mengurangkan alahan yang disebabkan resdung kerana kandungan klorofilnya yang tinggi. Tetapi,di ingatkan..pesakit SLE tidak boleh mengambil alfalfa.

B kompleks membantu memulihara selaput dan lendir agar kekal sihat dan membantu menghasilkan antibodi dengan kandungan vitamin B6 didalamnya. Selain bersifat anti-stress,ia juga bertindak sebagai penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan sakit dibahagian muka serta membantu membina protein dalam tubuh.

Vitamin C pula bersifat antioksidan yang unggul diman membantu meningkatkan antibodi dan daya tahan badan (imuniti ) bagi menghadapi serangan penyakit. Ia juga memastikan proses pemuliharaan  metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.

Jadi korang kalau sayang isteri korang,sayang suami korang..Cepat-cepat la dapatkan Set Resdung Shaklee ni ye.. Takkan la nak biar hidung korang melopong baru nak rawat..dah terlambat la masa tu..Bagi yang bujang..Manala tahu,dalam pagi-pagi dok bagus punya bersin tu,tiba2 ada orang datang nak merisik nak mengendap nak buat menantu..terus takjadi sebab terkejut korang bersin punya kuat..hahahaha.

Tunggu apa lagi tu ! cepat call saya,mesej pon takpe.. Konsultansi PERCUMA khas kepada korang yang menjadi customer saya sahaja.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod :Tanjong Malim,Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima dandiuruskan melalui Pos Malaysia.








Sunday, 23 November 2014

Cara Kempiskan Perut Buncit Supaya Jadi Macam Shah Rukh Khan

Masalah perut buncit sering dialami oleh orang lelaki yang dah berkahwin. Betol kan? Jarang kita jumpa orang bujang perut buncit. Suami buncit tanda isteri rajin masak,sedap kan masakan isteri tu. Tapi korang jangan sonok sangat perut buncit..kalau takat buncit 3 4 bulan mengandung takpa jugak..Ini perut buncit mengalah orang ngandung 9 bulan..macamana tu ? Hihihi. Jangan bimbang..ada cara untuk kempiskan perut dan jadikan perut korang berketol2 macam Shah Rukh Khan. Ha...nak tau baca sampai habis..

TAK NAK ke badan macam ni ?

Tip untuk mengelakkan perut membuncitkan dirinya ialah :

# Jangan makan diselang selikan dengan air. Seeloknya minum sebelum makan dan selepas makan..**Ayah saya tak pernah makan bersulam air,minum pon sambil duduk..dan dia tak buncit.

# Banyakkan minum air suam,elakkan pengambilan air bergas. Kalau kurang air pon tak elok untuk penghadaman..usus tak sihat jd buncit la.** ayah saya tak minum ais.

# Lakukan senaman sekurangnya 3x seminggu. Lakukan aktiviti luar dengan anak2..misalnya berbasikal,berjongging.**ayah saya berkebun.

# Lakukan senaman 'push-up' dalam rumah kalau malas nak keluar.

# Sapukan campuran kapur sirih,air limau nipis,minyak kayu putih ke perut dan pakai bengkung.

# Bancuh air asam jawa dengan sedikit garam..embunkan (biar semalaman) ..minum keesokan paginya. Yang selebihnya simpan dlm petisejuk minum lain kali. **ayah saya amalkan. Sekarang umur 65 pon masih kuat.sihat. Alhamdulillah.

Okey..dah bagi petua kempiskan perut buncit..Tapi kalau korang malas nak buat semua tu,ada lagi 1 cara dia.. Amalkan Set Perut Buncit Shaklee . Ada Omega Guard untuk bakar lemak yang degil,dah melekat kejab kat perut, Lecithin untuk bakar lemak yang baru masok perut, dan Herbalax utk kosongkan usus. Kalau nak boleh tambah Alfalfa untuk buang kolestrol.

Walaupun perut buncit itu seksi, sebolehnya elakkan la jadi gitu. Takkan korang tak bangga bila orang tengok badan korang yang anak berderet ni masih tegap dan perkasa macam Shah Rukh Khan..macam  Aaron Aziz tu kan.. Wife korang mesti jeles la kalau orang pandang korang! Bangga k kalau suami menten macho!

Jadi,tunggu apa lagi.. cepat amik handphone tu telefon,mesej saya..

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River,Kalumpang dan sekitarnya.
Tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima. Pemghantaran melalui Pos Malaysia.(pos laju)

# saya akan berikan panduan pengambilan yg berkesan secara PERCUMA kepada pelanggan saya sahaja.

Sunday, 16 November 2014

Seksanya....sembelit ! Penyelesaiannya?!

Seksanya kalau kena sembelit kan? Tambah pulak kalau anak-anak kecil yang kena. Kesian tengok..meneran sampai menggeletar badan. Pergi tandas berulang kali tapi tak boleh berak. Sembelit ni kalau dibiarkan bahaya tau ! Najis tu dah terkumpul dalam usus jadi racun dalam tu,toksin.Perut pon mula mengeras..Selera makan pon hilang.

kesiannyeeeeee...tak bermaya !

Macamana saya tau semua tu ? Saya tau la sebab Afiqah mengalami sembelit dari kecil.. Afiqah ni dia kurang sangat minum air masak. Buah pon dia tak berapa suka makan,kalau makan pon main-main je. Jadi selalu jugak lah sembelit. Kesian tengok dia. Asyik baring je. Main pon taknak,makan pon taknak.muka pon jadi pucat je. Memang kesian...

Alaaahhhh.... sembelit,masok ubat bontot tu okey la..selesai masalah.. Haaa...Korang jangan tak tahu,ubat bontot tu kalau guna kerap2 bahaya tau! Silap hari bulan terkeluar dubur tu..terpaksa plak pergi potong..Lagi la banyak masalah. Bukan rekaan ye ! anak jiran saya sendiri yang kena ni.

Jadi apa saya buat ?

Saya paksa dia makan buah,minum air..tetap tak berhasil.. last saya bagi dia mealshakes.. Lepas seminggu memang nampak perubahan dia. jadi semakin ceria,selera makan pon bertambah,dan lepas tu dah tak sembelit lagi.

Kenapa ambil mealshakes ,sembelit hilang ?

Sebabnya..senang.. mealshakes ni kaya dengan serat larut yang membantu proses pembuangan. Selain itu,mealshakes juga mengandungi 24 jenis vitamin,mineral dan kaya protein. segala nutrisi yang terdapat dalam mealshakes sangat mudah diserap oleh sistem tubuh untuk kegunaan harian.Jangan risau, mealshakes ni diperbuat daripada bahan semulajadi je seperti buah-buahan,sayuran,kacang soya,lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Jadi.jika korang ada anak yang kerap mengalami sembelit tu,cepat-cepat lah order mealshakes ni..takkan nak tunggu sampai anak nak kena tahan wad baru nak cari penawar kan? Kesian anak..
Tapi, Awas! anak yang berusia 1 tahun kebawah tak elok juga ambil mealshakes ni.. Jangan risau,saya akan beri tunjuk ajar secara percuma kepada korang yang mejadi pelanggan saya.

Hubungi saya :
Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.Tel : 012 4473904
Cod : Tanjung Malim,Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Menerima tempahan dari seluruh Malaysia juga..penghantaran melalui Pos Malaysia.

Probiotik untuk Usus

Apa itu probiotik ? probiotik tu ialah bakteria baik yang tinggal dalam usus kita.. Penting untuk kita menjaga usus kerana ia memberi kesan kepada kekuatan sistem pertahanan tubuh kita. Probiotik diperlukan bagi mengekalkan kesihatan dan menyokong fungsi pencernaan serta mengurangkan kehadiran organisma berbahaya. Pengguanan probiotik terbukti mampu mencegah dan merawat penyakit. Kebiasaannya bakteria Probiotik yang digunakan dalm industri makanan dikenali sebagai lactic acid bakteria.



Antara fungsi probiotik :
  • mengelak masalah radang usus dikalangan dewasa dan kanak-kanak yang mengalami masalah gangguan penghadaman seperti intoleransi laktosa,sembelit,cirit-birit dan kembung perut.
  • meransang dan mengekalkan pertumbuhan bakteria baik dalam saluran usus.
  • mengurangkan pengeluaran toksin dalam badan.
  • membantu mengekalkan imuniti tubuh bagi mengurangkan risiko terkena jangkitan penyakit.
Tips Kekal sihat.

Sistem pertahanan tubuh membuatkan kita mudah jatuh sakit terutamanya kanak-kanak.Jadi,pastikan kita mengambil sumber probiotik yang sihat bagi menolong menguatkan sistem imunisasi badan bagi melawan alahan,tekanan dan penyakit lain.  Contoh yang paling senang... minumlah Yakult sehari sebotol..atau.. minumlah Mealshakes kerana Mealshakes juga membantu menjaga sistem penghadaman kita. Selain itu,mealshakes juga menyediakan pelbagai jenis mineral,vitamin,serat dan lain- lain.


Sistem penghadaman sihat,tubuh badan pon sihat,kita pon ceria...!

Saturday, 15 November 2014

Cara Sihat Nikmati Coklat

Coklat ! sebut saja coklat mesti ramai yang dah menelan air liur,betol tak? hihi.Coklat boleh membawa penyakit jika diambil dengan kadar yang berlebihan. Ye betul tu ! bukan mitos ye.. Tetapi coklat juga mempunyai kebaikannya dimana membantu mengurangkan tekanan darah,melindungi jantung dan otak serta mengawal keinginan kita untuk mengambil makanan manis dan masin. Korang yang suka makan coklat mesti suka bila dengar kebaikan coklat tadi kan ?


aneka coklat...

Dalam entri kali ni saya nak berkongsi dengan korang cara untuk menikmati coklat dengan sihat.

emmmm...yummyyy

# Kisar ke dalam SMOOTHIE

  • tambahkan cip coklat atau beberapa ketul coklat gelap kedalam smoothie.
  • boleh juga tambahkan serbuk koko tanpa gula untuk manfaat kesihatan kita.
  • jadikan smoothie sebagai hidangan sampingan.
# Tambah kedalam BIJIRIN
  • cincang 2 ketul kecil coklat hitam dan campurkan bersama kedalam oat panas.
  • taburkan parutan coklat dengan strawberi atau pisang yang dipotong halus kedalam bijirin sejuk.
  • kaedah ini membantu mengurangkan tahap darah 'ghrelin' yang dipanggil hormon kelaparan. maknanya boleh bantu kurangkan berat badan la kan.. hihihi
sedapnyaaa

# CAMPURKANNYA
  • cairkan  sedikit coklat gelap dengan ai panas(bukan didihkan) dan campurkan sedikit rempah seperti kayu manis serta gaulkannya dengan buah-buahan segar yang dipotong kecil.
  • buah pilihan.. buah zaiton,strawberi,pisang,asparagus,tomato,bawang putih hitam.
# Gaul dalam MENTEGA KACANG
  • gaulkan mentega kacang bersama coklat gelap yang dicincang halus atau diparut,gula tanpa pengawet,buah-buahan kering dan rempah ratus seperti halia yang diparut.
  • lumurkan gabungan bahan tadi keatas buah-buahan segar.
#  Tambah DALAM HIDANGAN
  • gabungkan coklat kedalam makanan tengahari atau makan malam.
  • contohnya,tambah kedalam sambal tumis.. jadinya.. sambal tumis coklat.. hihihi.
Okey..itu lah beberapa cara yang dapat kita praktikkan untuk menikmati coklat. Sesiapa ada cadangan lain boleh kongsi di ruang komen. Selamat mencuba !

P/s : gunakan serbuk koko mentah atau tulen kerana koko proses telah melalui proses kimia yang mengurangkan kandungan antioksidan koko.



Monday, 10 November 2014

Serawa Nangka Bersagu

Serawa atau setengah orang panggil manisan.Ada juga yang panggil bubur nangka.. Di kampung saya..serawa lebih kepada yg isinya buah. Ada yg buat serawa pisang masam. Sedap dimakan ketika suam-suam. Saya suka makan dengan pulut.

Bahan serawa :
- Isi buah nangka (didadukan)
- Sagu
- Santan
- Gula merah
- sesudu kecil garam
- Daun pandan

Bahan pulut :
- Beras pulut
- Garam
- Air utk masak

Cara memasak :
1. Masakkan air,santan bersama gula merah sehingga mendidih.
2. Masukkan isi buah nangka . Tunggu mendidih .
3. Masukkan sagu yang telah dibasuh dan ditoskan.
4. Biarkan mendidih dan tambahkan garam.
5. Biarkan mendidih selama 5 -10 minit sehingga sagu dan nangka masak.

Cara masak pulut :
1. Panaskan air dalam periuk pengukus.
2. Basuh beras pulut,toskan. Masukkam kedalam bekas utk dikukus.
3. Tambahkan air dan garam kedalam pulut. Masak sehingga pulut menjadi lembut.

Siap !

Akhir sekali, ambil mangkuk..isi le serawa dengan pulut..pastu.. makan le !

Sunday, 9 November 2014

Testimoni Omega Guard

Omega Guard adalah minyak ikan terbaik yang mengandungi 7 asid lemak omega-3 iaitu EPA,DHA,ALA dan lain-lain. Omega Guard juga menyediakan 990mg Asid Lemak omega-3 dalam satu hidangan. Ramai pengamalnya berpuas hati dan kami mempunyai bukti. Antaranya testimoni dimana pengguna Omega Guard berjaya mengatasi masalah asthma,ekzema,selsema dan menurunkan berat  badan.

Berikut adalah beberapa testimoni dari pengguna Omega Guard yang berjaya:


masalah elergik

masalah ekzema

masalah selsema dan batok

masalah asthma


Korang yang mengalami masalah dan nak merasai perbezaan dengan Omega Guard boleh hubungi saya. Bukan takat untuk masalah kesihatan je..malah Omega Guard sangat baik untuk otak dan jantung kita ye. Boleh digunakan oleh seisi keluarga mengikut dos yang tertentu.Ibu mengandung dan menyusu juga boleh ambil untuk kebaikan bersama bayi. Yang ni korang kenalah contact saya. Konsultansi saya adalah percuma hanya kepada pelanggan saya saja. Jom kita borong bulan ni, November 2014..dengan harga yang sangat berbaloi..beli 2 denganlebih penjimatan sehingga 5%.

Hubungi saya jika korang nak cepat sembuh dari asthma,selsema dan batuk berkahak,nak kulit cantik,nak otak sentiasa cerdas dan fokus ,nak jantung sihat dan nak baik dari diabetes dan macam2 lagi lah.. okey..jangan malu jangan segan.. hubungi saya k..

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.Tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima dan akan diuruskan dengan Pos Malaysia.

Friday, 7 November 2014

Kelebihan Vita-E Complex Shaklee

Rasanya semua orang tahu kelebihan Vitamin E untuk kulit kita. Tapi bukan tu saja fungsi Vitamin E,banyak lagi fungsinya untuk tubuh badan kita. Haa.. meh sini kita kongsi crita..




Vitamin E ni penting untuk melindungi peparu kita dari pencemaran udara. Boleh le tapis ape2 yang patut sebelum di sedut terus ye..hihi. Vitamin E membekalkan oksigen ke sel-sel badan kita.Ia juga bersifat anti oksidan disamping menguatkan intibodi melawan penyakit. Siapa2 yang amalkan pengambilan vitamin E ni dikatakan risiko untuk mengidap alzheimer adalah lebih rendah daripada orang yg tidak mengambil vitamin E.

Yang dikatakan baik untuk kulit tu, vitamin E kira macam ubat awet muda la.korang tua pon dok nampak muda lagi..kenapa?sebab vitamin E membantutkan penuaan sel2,jadi kulit pon sentiasa tegang je,kemerah-merahan gitu. Tak payah pakai makeup pon still cantek ko. Parut jerawat pon pudar dan lama kelamaan hilang. Bukan takat parut jerawat je,parut lain yang besar pon sama tau!Vitamin E juga menyelesaikan masalah lesu kita. Jadi bila badan segar,kompem la nampak muda kan.. Haaa.. hebat tak kuasa vita E ni?

Bagi korang yang ada masalah kolestrol tinggi pon elok amik vitamin E kerana ia membantu mengurangkan paras kolestrol. Selain itu, vitamin E juga mengurangkan risiko katarak dan mencegah kanser.Satu lagi yang korang tak tahu,pengambilan vitamin E juga mengurangkan risiko keguguran dimana ia membantu menguatkan rahim. Vitamin E ni boleh dikatakan sebagai vitamin cinta! Sangat membantu dalam hubungan suami isteri.

Banyak lagi kelebihan yg kita akan dapt bila mengamalkan vitamin  E ni. Kalau korang nak tahu selanjutnya,boleh contact saya. Saya ada rahsia nk bagitau ! Korang yang rasa nak cantik luar dalam,nak cik abang tak pandang orang lain,cepat-cepat la amik hanphone tu telefon,mesej saya ye! Jangan malu jangan segan..!

Jom kita borak pasal kecantikan..

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima dan akan diuruskan melalui Pos Malaysia.

Thursday, 6 November 2014

Panduan Mendidik Anak Perempuan.

Assalamualaikum sahabat2..
Entri kali ini saya ingin berkongsikan panduan mendidik anak perempuan. Pada pendapat saya anak perempuan lebih susah untuk dilatih tatasusilanya berbanding dari anak lelaki. Terima kasih kepada majalah al-Ustaz dimana saya banyak belajar darinya. Diharap dapat memberi manfaat kepada kawan-kawan juga.

# Dalam melatih anak2 tidak kira lelaki atau perempuan sudah tentulah ibubapa yang pertamanya perlu menjadi contoh teladan yang baik kepada anak2.

# Bagi anak perempuan perlu di tekankan lebih dari segi akhlak. Terapkan lah sifat malu dan bersopan yang sesuai dengan tempatnya.

# Biasakan anak perempuan untuk berada di rumah. Bukankah lebih manis dari dibiarkan berkeliaran diluar tanpa pengawasan,terutamanya yang kian meningkat remaja. Untuk kebaikan mereka juga bukan?

# Latihlah anak2 perempuan supaya biasakan diri dengan keadaan didapur. Sekali sekala minta tolong untuk melakukan kerja2 yang mudah. Bancuh air ,potong sayur contohnya. Berpadanan dengan taraf umur mereka lah.

# Di dalam Islam.kita juga diajar untuk memisahkan tempat tidur anak perempuan daripada anak lelaki ketika usia mereka mencecah 10 tahun.

#  Ajarkan anak perempuan untuk menutup aurat. Biasakan mereka dengan pakaian yang menutup aurat. Seeloknya dilatih dari awal,jelaskan hukum dan kepentingan menutup aurat kepada mereka secara berperingkat. Perlahan dan lembut.

#  Biasakan mereka dengan disiplin dan tanggungjawab. Sesekali biarkan mereka menolong untuk menjaga adik,beri kepercayaan kepada mereka. Pasti mereka akan rasa diri mereka lebih diperlukan.

# Sentiasa ingatkan mereka tentang solat fardhu dan jelaskan kepentingan dan kelebihan kepada mereka. Solat tiang agama. Ini penting bagi anak lelaki dan perempuan. Selalunya saya akan cakap dengan anak, kita kena solat supaya Allah sayang,bila Allah sayang kita doa,Allah akan tunaikan samada cepat ataupun lambat.

# Biasakan anak bercakap dengan sopan dan bahasa yang baik. Cakaplah dengan lemah lembut,tak perlu menengking, meninggi suara dan terjerit- jerit.

#  Ajarkan juga anak2 supaya tidak membazir dan tidak kedekut. Sesekali ajarlah mereka untuk menderma. Contohnya,tolong masukkan duit kedalan tabung masjid dan sebagainya.

Diharap dengan perkongsian diatas dapat membantu kita sedikit sebanyak dalam mendidik anak perempuan kita. Amin.

Asam Pedas Tumis Ikan Kerisi

Jom saya kongsikan resepi asam pedas tumis ikan kerisi. Ikan merisi ni memang sedap tau kalau buat asam pedas sebab isi dia lembut sangat. Ini asam ledas tumis versi saya ...hihi. korang panggil ale taktau la.

isi ikan dah hancur..buat cicah roti sedap ni....

Bahannye :
- cili kering,bawang besar,bawang putih seulas,belacan (bahan kisar)
- daun kesum,bunga kantan
- garam,air asam jawa
- ikan kerisi
- kacang bendi

Caranye :
1. Tumiskan bahan kisar sehingga pecah minyak.
2. Tambahkan air asam jawa dan garam.
3. Setelah mendidih,rasa dulu kuah biar cukup rasa pedas,garam dan rasa masamnye..
4. Masukkan ikan dan bendi.
5. Tunggu mendidih.. siap !
#pastikan kuah pekat.. cukup pedas dan masam.. sebab namanye kan asam pedas...

Selamat mencuba !

Alif pulun kacang buncis goreng!

Salam ceria semua! Sungguh tak sangka Alif pulun makan kacang buncis goreng kunyit td..hihi. Akhir2 ni Alif memilih sangat bila nak makan. Itu taknak,ini taknak. Sekarang dia suka benda yang boleh disedut plak..hihi.. sruppp..srupp..



Hari ni Alif buat ibu gelak sorang2 masa makan tengahari tadi! Oleh kerana bila disuap nasi dia taknak,ibu try la bagi dia rasa kacang buncis goreng tu.Dia pon tengok kaler hijau lawa je kot...amik terus masuk mulut.pastu terus menjerit-jerit nak lagi.. dia cakap "nak..! nak..!"

Sekali saya letak semangkuk depan dia..dia pulun makan tak hingat..hihi. licin ko... ibu mintak sikit dia buat dekkk jerr.. Wah! Sukanya ibu tengok. Dia rasa lain kot,sebelum ni dia tak pernah makan kacang buncis tu. Kan dia gigit rangup pastu manis2 kacang tu..suka dia.

Takpe..lainkali ibu buat lagi ye. Hihi. Jadi bertambah semangat nak masak bila tengok anak-anak makan. Memang risau sangat bila selera makan diorang kurang dan diorang jadi memilih makanan tu. Yang abang ngan kakak takpe la ibu boleg bagi minum mealshakes supaya kekalkan berat badan tu.takde la kurus sangat walaupon kurang makan.. Oppss..bukan tak bagi makan ye!  Diorang ni tak berapa suka makan makanan berat. Suka merapu je.

Jadi saya tambahkan mealshakes kedalam minuman diorang supaya selera bertambah. Badan pon tak kurang zat mineral dan vitamin. Tenaga sentiasa maksimum. Belajar pon tak hilang fokus.

Eh...dah tercerita pasal mealshakes plak. Hihi. Ni la jadinya bila happy sangat tengok anak makan tadi. Hihi. Maklum la jual Shaklee..hihi. Korang kalau nak order mealshakes ni boleh contact saya ye!

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjing Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Penghantaran seluruh Malaysia melalui Pos Malaysia. (Pos laju)..2 hari sampai.

muncung mulut makan...

Tuesday, 4 November 2014

Panduan Melatih Anak Berkomunikasi ( Berdoa ) Dengan Allah S.W.T.

Doa adalah ibadah.. Kebanyakan ibubapa menghadapi kesukaran untuk menerangkan pengertian berdoa kepada Yang Maha Pencipta.Saya sendiri tidak pasti apa yang anak saya faham apabila saya cakap nak minta sesuatu minta dengan Allah,berdoa..Nanti Allah dengar ,Allah makbulkan. Dapat saya katakan, kemungkinan besar anak2 akan keliru,adakah setiap permintaan akan dimakbulkan tidak kira baik ataupun jahat ? Bagaimana nak menerangkan bahawa berdoa itu penting dan tidak disalahgunakan untuk sesuatu yang negatif ?



Jadi,dalam entri kali ini,saya ingin berkongsi dengan kawan2 panduan yang boleh kita gunakan untuk mendidik anak2 tentang kepentingan untuk berdoa,berkomunikasi dengan Allah S.W.T. Bagaimana untuk kita menerapkan pemikiran positif dalam minda anak2 kita tentang pentingnya berdoa supaya tidak disalah ertikan oleh mereka yang kian membesar dan baru nak mendalami dan mengenali agama kita.Ins shaa Allah,kita sama2 praktikkan.

Cara Spontan.
# ajarkan anak2 berdoa dalm bahasa yang mudah,tak perlu bagi mereka menghafal doa-doa tertentu kerana mereka akan berasa susah untuk berdoa.
# ajarkan mereka doa yang mudah mereka fahami,sebutlah dalam bahasa yang senang mereka faham.( dialek kedah,kelantan,jawa sbg..)

Tanda Memuji Dan Berterima Kasih.
# ajar anak2 untuk memuji kebesaran Allah S.W.T kerana berdoa bukan hanya untuk meminta,tetapi juga untuk berterima kasih,bersyukur.

Tuhan Mendengar Semuanya.
# yakinkan anak2 bahawa Allah sentiasa mendengar permintaan mereka.
# kita juga sebagai ibubapa harus meluangkan masa mendengar rintihan,cerita2 anak supaya mereka percaya Tuhan juga akan mendengar sepertimana kita mendengar mereka.
# contohnya: bila anak nak cerita sesuatu,kita cakap takperlu la sebab tak penting,jadi bagaimana diorang akan yakin bahawa Tuhan akan mendengar doa mereka. Kerana didalam fahaman mereka Tuhan itu banyak kerjanya,semuanya Tuhan yang buat.Jadi adakah Tuhan nak mendengar doa mereka itu,ibubapa sendiri pon xnak dengar.. betol tak?

Mengakui Dosa dan Kesilapan
# latihlah anak2 supaya mengakui dosa dan kesilapan mereka ketika berdoa. Mungkin mereka takot untuk mengaku dengan kita.takot kita marah kan..
# latih anak tertib berdoa,cakap lah,sebutlah,mengadulah pada Allah kesilapan yang dilakukan,Allah takkan marah. Dengan itu mereka akan merasa lebih selesa dan tenteram apabila berdoa. Ia akan membantu mereka lebih insaf. Begitu juga dengan kita.

Pasrah Dan Yakin.
# ajar anak supaya pasrah dan yakin dengan ketentuan Tuhan. Mungkin mereka berpendapat semua doa akan dimakbulkan,disini juga mereka akan merasa keliru.
# Jelaskan kepada mereka tidak semuanya yang dihajatkan akan mereka dapat. mereka haruslah sabar dan berusaha.
# yakinkan bahawa Allah sentiasa mendengar dan menjawab,tetapi jawapannya mungkin tidak sama seperti yang diharapkan.Kerana Allah berhak menentukan apa yang terbaik bagi kita sebagai makhluk ciptaanNya.




Semua anak berhak untuk kesempatan berbicara dengan Allah SWT. Kitalah yang harus melatih mereka untuk Memuji Tuhan, Bersyukur kepada Tuhan,dan Memohon Hanya Kepada Tuhan Yang Maha Pencipta,Maha Mendengar,Maha Berkuasa. Terapkan rasa Yakin dan Berserah kepada ketentuan Allah, dimana ganjaran yang kita perolehi adalah setanding dengan usaha yang kita lakukan. Semoga dengan perkongsian ini,kita dapat sama2 membaiki diri kearah yang lebih baik. Amin.


Mengapa Saya Pilih Shaklee ?!

Dalam banyak - banyak supplement,kenapa saya pilih Shaklee? Kerana Supplement Shaklee dihasilkan daripada bahan2 semulajadi tanpa bahan sintetik dan juga mempunyai sijil halal yang diiktiraf dan diperakui oleh Jakim. 



Selari dengan kata - kata pengasas Shaklee iaitu Dr. Forrest C. Shaklee." Memandangkan manusia adalah sebahagian daripada alam,jesteru kewujudan kita saling bergantung dengan sumber - sumber alam yang lain"
Jesteru Shaklee SENTIASA SELAMAT SECARA SEMULAJADI DAN TERBUKTU BERKESAN selama 50 tahun. Setiap produk keluaran Shaklee menjalani ujian klinikal,penyelidikan dan pembangunan. Dalam satu Kajian Unggul pada 2007 yang dikendalikan oleh kerjasama dengan penyelidik - penyelidik dari U.C. Berkeley School of Public Health menunjukkan orang yang mengambil makanan tambahan Shaklee mempunyai kesihatan yang lebihbaik daripada mereka yang mengambik jenama multivitamin lain.

Sebab lainnya yang membuatkan saya terus menggunakan Shaklee adalah produknya betol2 memberi kesan kepada saya dan keluarga. Harganya juga berpatutan..takda la mahal. Sebotol tahan sehingga 2 ke 3 bulan. Seisi keluarga boleh guna. Sekaligus saya dapat menjana pendapatan sampingan dan menyebarkan kebaikan kepada orang lain juga.Kebaikan guna supplement Shaklee ni banyak tau,contoh kita nak amik untuk buang kolestrol,tapi kita dapat lain2 faedah juga macam resdung kurang,badan bertenaga dan macam - macam lagi.

Kepadakorang yang teringin nak rasai kelebihan produk Shaklee,yang teringin nak jadi ahli Shaklee, yang teringin nak berbisnes dengan Shaklee boleh hubungi saya.. Bimbingan penggunaan produk dan bimbingan untuk memulakan bisnes adalah percuma!

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjung Malim, Slim River,Kalaumpang dan kawasan sekitarnya.
Tempahan seluruh Malaysia juga diterima dan akan diuruskan denan Pos Malaysia.

Monday, 3 November 2014

Kebaikan Omega Guard Shaklee

November 2014 promosi Percuma 1 Beli 6 Omega Guard! Dapatkan segera ! Jangan lepaskan peluang korang untuk merasai kebaikan Omega Guard. Minyak ikan TERBAIK yang pastinya akan mendatangkan pelbagai  kebaikan kepada korang! Dengan kandungan 7 asid lemak omega-3,ia pastinya memberi kepuasan kepada korang yang menggunakannya.Jom kita ketahui apa kebaikannya Omega Guard Shaklee ni..



Pertama sekali seperti yang diketahui ramai,pengambilan minyak ikan amatlah penting bagi menjaga kesihatan jantung.Omega Guard membantu merendahkan paras keradangan (inflammation), merendahkan triglycerides dan mengelakkan darah tersumbat yang boleh membawa maut.Omega-3 juga dapat membantu mengurangkan hipertensi iaitu tekanan darah tinggi.

Selain itu,pesakit diabetes juga boleh mengamalkan Omega Guard untuk merendahkan paras triglycerides dan Apo proteins (petanda untuk diabetes) dan meningkatkan HDL.Namun,ada juga pesakit diabetes yang mengalami peningkatan gula dalam darahapabila mengambil minyak ikan perlu mendapat nasihat doktor terlebih dahulu.

Omega Guard juga membantu melembapan pembentukan tumor dan perkembangan sel barah.Bagi wanita yang sering mengalami senggugut pula,minyak omega membantu mengelakkan pembentukan progtaglandins. Omega guard juga sangat baik diambil oleh ibu - ibu yang mengadung dan menyusu dimana ia membantu perkembangan otak bayi dan membantu meringankan tekanan perasaan yang dialami ibu. 

Faedah lainnya, Omega Guard membantu dalam menangani asthma,ekzema,rambut gugur ,mengurangkan sakit2 sendi dan dapat membantu mengurangkan berat badan. Banyak lagi kebaikan omega guard ni yang pastinya. Kalau nak tahu cubalah sendiri ! Boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut. Jangan bimbang ! konsultansi adalah percuma bagi pelanggan saya.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjung Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya. 
Tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima dan penghantaran barang adalah melalui Pos Malaysia.
.

Promosi Omega Guard Kembali !

Jom semua kita borong !

Promosi Omega Guard Shaklee kembali lagi ! jadi tunggu apa lagi,cepat grab sebotol dengan harga istimewa ni! Beli 6 Percuma 1 ! Bukan selalu ye nak dapat Omega Guard,minyak ikan terbaik dunia ni dengan harga yg superb murah bualan ini sahaja !



Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan yang terbaik di dunia. Terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA ( Eicosa Pentaenoic Acid ), DHA ( Docosa Hexaenoic Acid ), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan Omega Guard (30 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.

Omega Guard dihasilkan melalui Proses penyulingan proprietari3 molekul dimana ia memekatkan asid omega-3 dibawah suhu yang rendah.Ia menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat,merkuri,kadmium dan sebagainya  yang terdapat dalam pelbagai jenis ikan.

Apa yang menjadikan Shaklee pengeluar minyak ikan terbaik adalah Omega Guard Shaklee  adalah 50% lebih pekat dari mana-mana produk dipasaran. Seperti yang diketahui Omega Guard banyak manfaatnya kepada otak dan tubuh kita. Jadi dapatkan segera !.

Hubungi saya untuk tempahan dan info selanjutnya.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No. Tel : 012 4473904
Cod : Tanjung Malim, Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Seluruh Malaysia akan diuruskan melalui Pos Malaysia.

Friday, 31 October 2014

Kebaikan Papermint Ginger Plus




Papermint Ginger Plus dihasikan daripada 4 tumbuhan herba iaitu  daun pudina,halia,jintan hitam dan jintan manis serta cekur.Kesemua herba yang digunakan terbukti dapat melegakan ketidakselesaan badan.Papermint Ginger Plus Shaklee terbukti secara klinikal dapat melegakan masalah kembung perut,gastrik,angin dan masalah pencernaan.Ia juga dapat mengurangkan dan melegakan masalah morning sickness dan tekak meloya bagi ibu yang mengandung.Selain itu,digunakan juga untuk melegakan mabuk laut dan mabuk darat bagi pengembara dan sesiapa yang melalui perjalanan jauh.

Jom kita ketahui serba sedikit tentang kebaikan kesemua herba yang digunakan dalam Papermint Ginger Plus ini !
Pudina ( papermint )
  • melegakan otot perut dan masalah penghadaman.
  • melegakan ketidakselesaan perut.
  • melegakan pedih ulu hati dan cirit - birit.
  • menambahkan selera makan dan melegakan muntah.
  • meransang peluh untuk menyekat demam.
  • memberikan rasa segar dan nyaman.
  • membantu meningkatkan fokus.
Halia ( ginger )
  • membantu pencernaan makanan.
  • melegakan ketidakselesaan perut.
  • menghalang muntah
Jintan ( fennal )
  • melegakan kembung perut.
  • mengurangkan gejala flu dan sakit perut.
  • mengurangkan alergi dalam usus.
Cekur manis ( anise )
  • menyelesaikan masalah pencernaan,kesakitan haid,batuk dan kahak.
  • meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan dan tahan kulat bagi penyakit kulit.
  • membuang haba badan pada musim panas.
  • memberi tenaga dan melancarkan peredaran tenaga.
Papermint Ginger Plus boleh diambil secara tablet dan boleh juga dicampurkan dengan minuman. Rasanya memang best,sejuk je tekak dan perut bila telan tu.. saya juga  ambil Papermint Ginger plus kadang2 bila rasa badan pedih2 angin.Ye la letih buat keja rumah kan. Angin masuk urat.. ishk ! ishk ! ishk ! macam2.. hihihi.

Untuk info selanjutnya boleh hubungi saya. Saya juga akan memberi konsultansi secara percuma kepada pelanggan saya sahaja.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No. Tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Seluruh Malaysia juga..(Pos Malaysia)
















Kenapa Perlu Pilih Shaklee Untuk Kurus?

Hai korang..

Kali ini saya nak cerita kenapa korang yang nak langsing kena pilih Set Kurus Shaklee. Banyak produk pelangsingan di pasaran,tetapi Set Kurus Shaklee adalah yang Terbaik.

Kenapa? Kerana Set Kurus Shaklee terdiri daripada bahan2 semulajadi 100% tanpa bahan sintetik. Lebih bagus lagi, korang bukan takat kurus je,malah dapat faedah lain juga. Badan lebih sihat bertenaga,kulit makin cantik,resdung hilang,bau badan hilang dan macam2 lagi la.



Rugi kalau korang tak cuba Set Kurus Shaklee ni! Dengan pengambilan Shaklee ni korang tak perlu nak pantang makan minum pon,cuma perlu disiplin jadual pengambilan supplement ni je. Korang juga tak perlu risau badan korang akan panas ke pe sebab Set Kurus ni takda herba okey..

Ibu menyusu pon boleh ambil Set Kurus Shaklee ni..Selain itu, dalam set ini terdapat protein untuk membina semula otot korang supaya lebih kejap. Badan pona nampak kemas tidak lembik. Sesetengah produk pelangsingan lain tidak menyediakan protein utk tujuan pembinaan otot. ESP dan Cinch Shaklee juga akan membuatkan korang rasa kenyang dengan lebih lama.

Set Kurus Shaklee juga terdapat pelbagai pilihan. Mengikut bajet korang. Boleh dibeli secara berasingan. Dan setiap satu produknya tahan lama dan berbaloi sangat. Contoh alfalfa tahan sehingga 2 bulan penggunaan. ESP juga tahan sehingga 40 ke 50 hari. Berbaloi bukan?


pilihan produk langsing

Okey..sekarang korang tahu kenapa kena pilih Set Kurus Shaklee kan? Sebab Set Kurus Shaklee SENTIASA SELAMAT,SENTIASA BERKESAN DAN SENTIASA MESRA ALAM.

Untuk info hubungi saya.. Konsultansi percuma akan diberikan kepada pelanggan saya sahaja.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Penghantaran ke seluruh Malaysia diuruskan melalui Pos Malaysia.

Wednesday, 29 October 2014

Gastrik Dan Shaklee

Siapa yang pernah kena serangan gastrik ? Cubalah Set Gastrik Shaklee.Gastrik ni kalau dah kena memang seksa,dia suka nak berulang..Asal lambat makan je jadi,asal salah makan je jadi.. Saya juga pernah diserang gastrik. Gastrik sebenarnye adalah luka yang berlaku dalam perut..lebih kepada ulser.Rasa macam  terbakar je dalam perut tu,nak makn tak lalu,muntah,sakit kepala bagai..Tapi..jangan bimbang lagi, Set Gastrik Shaklee dapat membantu !

rasa macam terbakar je dalam perut tu

Terdapat 4 item yang disarankan dalam Set Gastrik Shaklee. Antaranya ialah ESP, ostematrix, papermint ginger plus,dan b kompleks.  Setiap satunya dengan peranan masing - masing. Pengambilan ESP sangat di galakkan kerana ESP mengandungi protein yang sangat tinggi sifat alkalinya yang bertindak meneutralkan keasidan dalam perut. 

Selain itu,ESP  juga berperanan membina sel - sel baru untuk menggantikan sel - sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik dalam proses pencernaan makanan disamping memberi tenaga dalam kadar segera kepada tubuh badan.Perut juga akan rasa lebih kenyang dan selesa.

Ostematrix  adalah lebih kepada kalsium. Jika kita ke klinik doktor juga akan menyarankan untuk minum susu untuk kalsium kerana sifat alkalinya yang meneutralkan asid. Lebih kurang je dengan pengambilan ESP.tetapi Kalsium tidak memberi rasa kenyang. 

Papermint Ginger Plus pula diambil untuk memberi rasa nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Membantu membuang angin dalam badan.Boleh diambil sebagai tablet atau dicampur kedalam air sebagai minuman..Antara kandungannya ialah halia,herba asli pudina,jintan hitam dan jintan manis. Nafas juga terasa segar dengannya.

Akhir sekali,vitamin B kompleks dimana ia lebih kepada agen penenang bagi pesakit. B kompleks sesuai diambil bagi mengurangkan tekanan dan membuatkan kita berasa lebih tenang. Tak perlu lagi ambil ubat tahan sakit yang mana jika di ambil berlebihan akan memudaratkan tubuh badan.

Jadi,sekiranya korang nak tahu lebih lanjut tentang Set Gastrik Shaklee ni,boleh hubungi saya. Konsultansi percuma hanya untuk pelanggan saya je. 

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No tel : 012 4473904
Cod : Tanjung Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Penghantaran seluruh Malaysia di uruskan dengan Pos Malaysia.


Bihun Goreng Ala Ibu Mertuaku

Mesti korang hairan kenapa bihun goreng ala ibu mertuaku?kenapa tak bihun goreng tersedap ke ape? Ha..sebabnya.. resepi ni saya amik mak mertua saya punya la. Tapi di ubah sedikit resepinya..sebab ada si bam2 Alif nak makan jugak.hihihi

Ape yang spesialnye? Takda la spesial sangat pon..cuma ditambahkan dengan kacang tanah goreng. Jadi bila kita makan tu..dalam lembut2 ada la kerangupannya.. cruncy..omputeh kata.

Bahan - bahan :

1. Bihun yg di rendam lembut.
2. Kacang tanah yg digoreng dan ditumbuk kasar.
3. Bahan untuk menumis ( bawang merah,bawang putih )
4.Bahan kisar ( cili kering,bawang besar dan halia )
5. Gula dan garam secukup rasa
6. Kicap lemak manis dan sos tiram
7. Boleh tambah sos cili dan tomato jika mahu. (Sesudu besar setiap satunya) # saya tak letak sebab taknak pedas.
8. Lobak merah( dihiris halus )
9. Kucai dan tauge.
10. Daging (boleh guna ayam juga)
11. Telur ayam (utk di taburkan )

Cara - cara memasaknye :

1. Panaskan minyak dan tumiskan bahan tumisan sehingga naik bau.
2. Masukkan bahan kisar(ikut lah tahap kepedasan masing2) , kemudian masukkan daging.
3. Tunggu sehingga pecah minyak, masukkan sos tiram,kicap,garam dan gula. Perasakan ikut citarasa masing2 nak lebih masin atau manis. (Mertua saya suka lebihkan manis,saya suka sekata manis masin)
4. Tambahkan lobak merah , tunggu lembut dan masukkan bihun.
5. Apabila sudah sebati,taburkan kucai dan tauge ..selepas itu gaulkan sebati.
6. Dalam kuali lain.goreng telur dan hancurkan. Taburkan di atas bihun yg sudah siap di goreng.

## utk yang saya buat tak pedas,saya makan dengan cili jeruk.
Selamat mencuba!

Tip Kekalkan Kesihatan Gigi

Kesihatan oral sangat penting kepada kita,begitu juga kesihatan gigi. Betol tak? cuba kalau takda gigi,mesti korang malu nak senyum. hihihi. baby takpa la,comel.. Disini saya akan berkonsi dengan korang tip penjagaan bagi mengekalkan kesihatan gigi. Jom baca ni!



Teknik memberus gigi yang berkesan.
# Teknik memberus gigi dengan betul adalah dengan mencondongkan kedudukan berus gigi 45 darjah kearah leher gigi.
# Memberus dengan teknik yang salah boleh menyebabkan paras gusi mungkin surut dan permukaan akar gigi yang terdedah terhakis dengan mudah.

Pemilihan berus gigi yang betul.
# Pilih saiz berus gigi yang sesuai dengan saiz mulut,bulu berus yang tidak terlalu kasar dan bentuk kepala yang lebih kecil.
# Sekurang-kurangnya berus gigi 2 kali sehari.Itu sudah memadai..Berus pada sebelah pagi dan malam sebelum tidur.

Keperluan memflos gigi.
# Penggunaan flos sangat penting untuk membuang plak dan bakteria yang melekat di celah - celah gigi.
# Ianya untuk mengelak berlakunya karies gigi.
# ramai yang menggunakan flos dengan cara yang salah. ( saya akan kongsikan teknik guna flos dihujung entri )

Pengambilan makanan yang seimbang.
# Disarankan mengurangkan pengambilan gula kepada 10 hingga 12 sudu teh setiap hari.
# lebihkan sajian sayuran,buah dan makanan dari sumber tanaman serta jauhkan minuman berkarbonat.
# Ini bertujuan untuk mengelakkan permukaan gigi dari terhakis.

Berkumur dengan ubat kumur.
# Berkumur penting untuk mencapai kawasan yang sukar dicapai oleh flos ataupun berus gigi yang paling kecil.

TEKNIK MENGGUNAKAN FLOS DENGAN BETUL. 




1. Putuskan antara 15 ke 20cm dan lilitkan sebahagian besar flos pada jari tengah kiri dan kanan.
2. Pegang flos dengan kemas antara jari ibu dan telunjukdengan meninggalkan benang flos antara 2 jari tersebut.
3. Gerakkan flos secara perlahan - lahan antara 2 gigi.
4.Setelah flos sampai kegaris gusi,lengkungkan flos kearah gigi sebelah untuk menjadikan bentuk C. Luncurkan flos perlahan - lahan antara ruang gusi dan gigi.
5. Pegang flos dengan rapat ke gigi,gesek tepi gigi semasa menggerakkan flos keluar dari gusi dengan gerakan ke depan dan ke belakang.

Tuesday, 28 October 2014

Tempat Wajib Alif Sebelum Tidur

Salam ceria semua..

lampu malam bilik Adib

Hari ni saja nak cerita pasal si kecik alif najmi ni.. Semakin hari semakin aktif,tak larat ibu nak mengejarnye.. tu baru merangkak,belum berjalan berlari lagi..

Laju betul budak kecik ni merangkak. Tak boleh lepa sikit.Sebelum tido kalau dah naik atas,letak je atas katil..terus dia melongsor turun...dan dengan pantasnya dia menuju ke bilik abang dia. Sebab nak tengok lampu pooh. Suka sungguh dia..tunggu je depan lampu tu.

Kalau dah besar dah putus susu nak aje saya biar dia tido ngan abangnye tu. Hehe. Yang bestnye tengok alif ni,bila dia berdiri depan lampu tido pooh abg dia tu,mulut tak benti cakap.tapi bahasa jerman dia la.mana la saya tau dia cakap ape.. hihihi. Dia cakap siap dengan gaya ko..tangan merewang sana sini. Alaaa.. come je tengok.

Baby besar ni seronok tengok diorang meneroka.. bak kata orang.. sel-sel otak sedang berhubung. Hihihi. Mesti baby korang pon macam tu kan.. comel.. geram je tengok.nak peluk je tak mo lepas. Hihihi.
K lah.. takat ni je untuk citer malam alif.. bye oll

tunggu dalam 10 minit baru dia pergi tempat lain tu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...