WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Wednesday 3 December 2014

Tip Kulit dan Wajah Cantik,Putih Berseri Macam Emma Maembong

Tajuk entri kali ni.. Tip Untuk Menjadikan Kulit dan Wajah Cantik,Putih Berseri macam Emma Maembong. Kalau tanya saya nak ke kulit macam tu? gilerrr taknak ! Rela ku redah lautan air masin!,api taknak la ye..hihihi.


gebunya diaa.....

Menjadi impian semua orang untuk memiliki kulit dan wajah yang sempurna,sihat tanpa sebarang cela..Dan pastinya kita nak seluruh tubuh badan kita juga begitu bukan? kita taknak la nanti ada plak yang cakap.. " eeeee..muka je putih,tapi tangan hitaam..macam dayang senandong.." HA..TAK KE KECIK HATI,TERSENTAP GITU..!.. Tapi korang jangan bimbang,kita ada penyelesaiannya.. Sebelum tu meh saya kongsikan sedikit tip atau petua untuk wajah kembali segar,putih berseri,kemerah-merahan dan gebus - gebas.Harap dapat dimanfaat bersama..

Antara petua orang lama dulu..:

mentimun..

1. MENTIMUN
Mentimun atau sesetengah dari kita sebut timun bukan sahaja dapat menghilangkan lingkaran gelap pada bawah mata,ia juga berkesaan pada seluruh wajah. Mentimun sangat popular sebagai medium untuk mencerahkan wajah dari zaman tok nenek kita dulu lagi ye..Ia juga dapat mencegah blackhead dan whitehead.Saya ingat dulu masa zaman sekolah saya pernah buat ni sebab muka saya ada kesan terbakar yang teruk..

Cara yang boleh digunakan ialah :
# Gosokkan parutan mentimun pada wajah, leher, mata selama 15 -20 minit untuk mendapatkan hasil yang diinginkan.Petua ini sesuai untuk mereka yang mempunyai jenis kulit berminyak dan kulit normal.

2. BERAS PULUT
Serbuk beras pulut berfungsi untuk menanggalkan daki dan sel-sel mati serta menghaluskan kulit.Serbuk beras pulut hitam dapat membantu menanggalkan sel kulit mati, mengurangkan parut, di samping memerah dan memutihkan kulit wajah dan badan.
Cara membuat scrub beras pulut ialah :
# rendam beras pulut sehingga lembut,toskan dan tumbuk sehingga lumat..blender pon boleh..
# lumurkan @ sapu seluruh badan sebelum mandi dengan beras yang ditumbuk tadi.
# setelah kering,gosok perlahan-lahan pada tubuh anda dan bilas dengan air bersih.
# amalkan 2 kali seminggu untuk kesan yang lebih cepat.. Ni cara orang tua2 dulu buat persediaan sebelum jadi bini orang ni.... hihihi
3. LABU 
 Buah labu bertindak membuang sel kulit mati.
Cara membuat masker buah labu..:
# campurkan puri labu,madu,cuka epal,tepung ubi,1 biji telur. Jadikan dulu purinye..jangan terus tarok kat muka plak.
dikenali juga sebagai SET D

4. SET KULIT CANTIK SHAKLEE
Yang ni korang tak perlu nak rebus nak tumbuk bagai..Just telan je hari2..dan hasilnya pasti korang puas..puas..puas hati sangatttt..bukan takat cantik je,badan pon sihat..HA..tak ke bagus macam tu. Ape yang ada dalam set cantik Shaklee ni korang? k..saya bagitahu lah ye.. Dalam set ni ada Vitamin C Plus (SR) sustained release, Vita E kompleks, dan Vitamin B Kompleks.

Apa fungsinya supplement tu semua...Relaks..saya nak cerita la ni..

# Sustained Release Vitamin C Plus.
Vitamin C penting bagi korang yang mempunyai masalah kulit kusam kerana ia dapat membantu mencerahkan kulit,membantu pembentukan kolegan sekaligus menjadikan kulit lebih tegang.Ia juga menghalang pembentukan pigmentasi seperti jeragat dan melambatkan proses penuaan..Awet muda gitu.. Yang istimewanya Vitamin C dari Shaklee ini ialah..ianya akan kekal dalam tubuh sepanjang hari kerana ia diformulasi dalam bentuk ' sustained release'.

# B kompleks.
B kompleks membantu merawat jerawat dan bertindak memperbaharui sel-sel kulit sekaligus menjadikan kulit lebih sihat dan cantik.Ia juga dapat membantu mengurangkan kekusaman kulit dan mengembalikan seri pada wajah korang..

# Vita-E Kompleks.
Vitamin E berfungsi memudarkan parut jerawat dan parut-parut lain yang bukan sahaja pada wajah,tapi juga pada seluruh badan.Ia merupakan agen antioksidan yang kuat dan mampu melindungi kulit dari sinaran UV.Vitamin E mampu mengekalkan kelembapan kulit dan mencegah kulit dari kekeringan.. Jadi kulit korang akan sentiasa lembap dan kemerahan gitu.. haaaaa..kan macam Emma Maembong.. Okey la..macam Adira AF..

sabar membawa kepuasan..

Jadinya...korang tunggu apalagi.. cepat-cepat la buat ape yang patut.. hihihi.. Kalau lambat,lambat la kesannya..! Yang pastinya SET KULIT CANTIK Shaklee memang TERBAIK ! Semulajadi ,Selamat, Halal dan Berbaloi kerana setiap botol tahan sehingga 4 ke 6 bulan penggunaan.Kata nak jadi lawa,cantik,come lote macam Emma Maembong...

Bulan Disember 2014,Shaklee  menawarkan promosi berganda,2 kawan karib iaitu Vitamin C Plus Sr..dan Vita-E complex. LEBIH BERBALOI !  Beli 6 Percuma 1 ! Beli 2 Jimat 5%..! DAPATKAN SEGERA Vitamin untuk cantik,untuk glowing! Untuk bertenaga,untuk kekal awet muda ! untuk Cik Abang,untuk Cik Adik yang sayangkan diri,sayang isteri,sayang abang..boleh la cepat buat tempahan.. amik telefon tu dan mesej saya k...

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
Cod : Tanjong Malim,Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima dan akn diuruskan melalui Pos Malaysia.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...