WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Wednesday 26 November 2014

Rawat Resdung Segera Sebelum Hidung Korang Melopong !

Resdung ! Ramai yang memandang remeh bila sebut pasal resdung.korang jangan taktahu ye,resdung ni kalau dibiarkan bahaya kepada kesihatan korang. Rawat segera sebelum resdung melopongkan hidung korang ! Oppss.. sebelum tu,ada tak kat sini yang tak tahu apa itu resdung? Resdung  ialah gambaran pelbagai penyakit hidung. Resdung berpunca daripada jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga sekelilingnya.Terdapat banyak kaedah untuk merawat resdung. Ada yang menggunakan asap iaitu melalui rokok resdung.. Tapi kalau nak senang lagi amalkan set resdung Shaklee.. memang berbaloi. 



jangan sampai melopong !

TANDA RESDUNG:

Ade tak sape2 kat sini, bangun pagi je bersin..'hashim..hashim..hashim....' tak sudah-sudah panggil si hashim tu..ha..kalau korang nak tahu tu tandanya korang mengalami resdung lah.. Muka gatal-gatal dan berminyak tahap boleh goreng ikan tu..badan berbau teruk sangat sampai orang lintas bilik korang pon boleh bau ! ha..memang teruklah korang punya resdung tu.. Okey...korang cakap dalam hati..manada...aku tak macam tupon.. cuma hidung aku selalu tersumbat je,tu pon sebab aku selsema,batok jadi kahak ade la kat tekak aku.. Cuba korang kira tengok brapa kali sebulan korang jadi macam tu? ha... kalau dah kerap sangat tu..resdung le namanyeeeee..

Ade juga orang yang mengalami resdung akan rasa sakit dan berat pada muka terutama dibahagian antara mata. Pernah tak korang rasa badan  macam demam je..rasa tak sedap badan berpanjangan..mungkin juga korang letih ye dak...? tapi,itu salah satu gejala resdung.Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang tu pon ye jugak.. Jadi korang kalau ade tanda2 yang saya sebutkan tadi, cepat-cepat lah cari ubatnye.. Set Resdung Shaklee adalah salah satu penyelesaiannya. 


antara sinus yg sihat dan tidak sihat

JIKA DIBIARKAN,BOLEH AKIBATKAN...

Resdung jika tidak dirawat sangat berat kesannya..Antaranya..jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata,jangkitan pada otak sakit tekak yang kronik dan jangkitan pada tulang muka malah boleh menyebabkan penyakit lelah menjadi bertambah teruk. Selain itu, resdung juga menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil kerana rongga muka kita ni bersambung dengan hidung. Lagi satu..ha...yang ni mesti ramai yang tak sangka nih !  Berdengkur secara kronik ! Korang mungkin tak sedar,tapi cuba tanya orang yang tidor sebelah korang tu. Takpon,pegi tanya jiran sebelah..hihihi.. Eh..melampau la tu kan..


sering sakit dibahagian antara mata..

Set Resdung Shaklee bukanlah untuk merawat sepenuhnya resdung,tetapi membantu mengurangkan gejala resdung dan insshaaAllah akan memberi kebaikan kepada korang dari segi kesihatan juga. Terdapat 3 item yang membantu korang menangani resdung iaitu alfalfa,b kompleks dan vitamin C. 


Antara fungsi supplement shaklee dalam menangani resdung ..

Alfalfa membantu mengurangkan alahan yang disebabkan resdung kerana kandungan klorofilnya yang tinggi. Tetapi,di ingatkan..pesakit SLE tidak boleh mengambil alfalfa.

B kompleks membantu memulihara selaput dan lendir agar kekal sihat dan membantu menghasilkan antibodi dengan kandungan vitamin B6 didalamnya. Selain bersifat anti-stress,ia juga bertindak sebagai penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan sakit dibahagian muka serta membantu membina protein dalam tubuh.

Vitamin C pula bersifat antioksidan yang unggul diman membantu meningkatkan antibodi dan daya tahan badan (imuniti ) bagi menghadapi serangan penyakit. Ia juga memastikan proses pemuliharaan  metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.

Jadi korang kalau sayang isteri korang,sayang suami korang..Cepat-cepat la dapatkan Set Resdung Shaklee ni ye.. Takkan la nak biar hidung korang melopong baru nak rawat..dah terlambat la masa tu..Bagi yang bujang..Manala tahu,dalam pagi-pagi dok bagus punya bersin tu,tiba2 ada orang datang nak merisik nak mengendap nak buat menantu..terus takjadi sebab terkejut korang bersin punya kuat..hahahaha.

Tunggu apa lagi tu ! cepat call saya,mesej pon takpe.. Konsultansi PERCUMA khas kepada korang yang menjadi customer saya sahaja.

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.tel : 012 4473904
Cod :Tanjong Malim,Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Tempahan dari seluruh Malaysia juga diterima dandiuruskan melalui Pos Malaysia.








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...