WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Monday 19 November 2012

Lawak familia….hiburkan hati ketika sunyi


Salam sejahtera semua…kali ni saya nk share crita lawak familia dgn korang.. peristiwa ni berlaku dlm family saya secara tak sengaja..tetapi apabila difikirkan kembali memag lawak.. bagi korang saya tak tau la.tapi..kalau saya sunyi ke rindu kat family ke sedih ke memang saya akan ingat kembali peristiwa ni dan otomatik saya akan menjadi ceria kembali..tak kisah lah kalau ada orang tegok saya gelak sorang- sorang pun..yang penting saya happy..

Peristiwa pertama ni berlaku di kampung halaman saya bertempat di rumah mak saya…


JENG..! JENG..! JENG…!

Pada suatu pagi sewaktu adik saya tengah kelam kabut bersiap nak pergi kerja,motor 125 dia buat hal sebab tak nak hidup..pecah peluh dia menendang pedal..hehe..itu bukan kali pertama motor dia buat hal..dan selalunya motor EX5 bapak saya lah yang jadi penyelamatnya…tapi bukan kali ni..(dialog dalam lorat kedah sebab saya orang kedah.)

ADIK (A):aduhai moto ni buat pasai pulak,orang dah lambat ni…(merungut sambil start motor)

MAK (M):tu la hari tu dah elok2 pakai moto kriss p tukaq..satgi moto pak jgak yang hang guna..x keluaq rumah lagi la dia hari ni…

BAPAK (B):ntah kalau beli moto EX5 kan senang..moto ni dah bunyi macam orang senak perut je aku dengaq..




Adik saya pun dah boring kena leter.dan untuk.cover muka dia yang dah nak marah tu dia pun minta mak saya tolong ambilkan dia spek mata hitamnya.dia pun pakai la sambil teruskan usaha dia untuk hidupkan motor tu…setelah hampir 30 minit berusaha..dia pun berjaya..lalu….

A: huh…lega haih…hidup jugak..hahaha.. mak..nah ambik  balik spek mata hitam ni..

M: la..pakai la..nk bagi kt mak buat apa..satgi silau matahari bawak moto satgi...

A: cek minta spek tadsat bukan nak pakai bawa moto…cek nak pakai stat moto je.. tadi moto ni tengok tuan dia tak ensem sebab tu dia tak mau hidup..cek pakai spek dia tengok macam shahruhk khan tu dia hidup tu… hahaha..

M: la..budak ni…hang main-main no….

Lepas tu dia pun pergi kerja.. ha..lawak tak? mungkin ada yang rasa benda ni biasa je.tapi kalau korang sendiri yang tengok adegan tu mesti geli hati..sebabnya..1 hari saya asyik tergelak je lepas tu… tak tahan rasanya tengok muka adik saya masa tu…sempat lagi dia buat lawak spontan…

Cerita kedua kita sambung lain kali ye… wassalam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...