WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Monday 26 November 2012

Nak Makan Apa Adib...?

Dah pening kepala fikir nak bagi anak saya yang sorang ni makan..Korang jangan salah faham,bukan saya tak memasak..tapi dia yang taknak makan..nak kata takda selera ke pe saya pun taktau lah...dah macam- macam usaha, moden dan tradisional..tapi adib tetap taknak makan.

Tiap -tiap hari makan roti je...roti bakar,roti sapu coklat,roti kentang..Tu je makanan dia.Kalau special sikit cucur lemak manis adabi,kek coklat,kek pisang,kentang goreng,nugget ayam (tu pun yg KFC punya,lain taknak)..Menu sampingan dia bijirin nestle..(koko krunch,honey star) tu je la makanan adib dari dia kecil sampai sekarang (5 tahun 6 bulan).

Kadang2 kesian saya tengok dia,bila orang lain makan sedap..dia tengok je..Bukan tak pelawa dia,tapi kalau kita ajak dia makan,dia akan jadi badmood.Kena sekarang ni musim buah plak..selalu lah ayah dia beli buah..Kita makan durian,manggis,langsat...dia makan rambutan je..Kalau bukan musim buah tempatan, dia akan minta buah anggur,epal,oren,tembikai dan jambu batu..Haaa..kiranya tiap2 kali pasar malam,buah tu je la yang ayah dia beli.ikut yang mana yang adib nak la..

Tahun ni Adib pergi sekolah dari awal tahun sampai hujung tahun,tiap - tiap hari bawa roti je..rugi betul bayar yuran makan dia tiap2 bulan,bukan dia makan pun yang cikgu dia bagi. hehehe..Ada yang cakap, nanti adib dah besar,dia ubah le selera makan dia..tapi setakat ni yang saya tengok makin teruk adalah selera dia... Hhmmmm.... apa yang patut saya buat ye? apepun saya harap suatu hari nanti,selera adib akan bertambah dan terbuka macam orang lain jugak..amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...