WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Friday 18 January 2013

SEKSI tu cantik ke????

Assalamualaikum..pe khabar kawan2 alam maya semua..?harap semua sihat belaka...



Kali ni saya nak meluahkan pendapat saya pasai adab dan cara pemakaian orang kita...bagi korang sume...SEKSI tuu....cantik ke?  Bagi saya..kalau kita orang perempuan nak seksi hanyalah depan suami je..kalau orang lain tengok..berdosa tu..Semua orang tahu hakikat tu..TAPI...yang pelik nya kenapa masih ada yang berpakaian seksi di kalayak ramai..TAK MALU  ka dengan orang? TAK MALU ka dengan ALLAH ?

Di luar ni..bila pergi kedai makan ke pe..tengok anak2 gadis berpakaian..SANGAT MENYEDIHKAN..ye...diorang bukan adik saya atau sedara saya..tapi...sesama kita...orang melayu..umat Islam..Macamana tu..kalau orang bukan islam tengok pun tak bekenan nak mendekati Islam.. Bila pakai ketat2..singkat2.. ada orang tengok..tarik sana..tarik sini nak tutup..TAK PAYAH lah buat macam tu..dah memang pakai macam tu nak tunjuk kat orang kan?? setengah tu bila duduk je nampak habis "spende" kale ape..bila tunduk nampak "lurah2 dendam" tu..Lepas tu bila jadi benda2 "tak elok" nak salahkan orang lain pulak...SALAHKAN DIRI SENDIRI tu...

Bukan diluar ni je..malah dalam filem dan drama2 tv pun macam tu..Kalau pelakon lelaki boleh pulak berpakaian kemas...kiranya tutup aurat habis..KENAPA pelakon perempuan di bagi nya pakai baju yang TAK CUKUP KAIN..? Kadang2 tu saya tengok pakai baju ala2 baju singlet yang tali halus tu....Menyampah betoi..Bila tengok nama rupanya..orang Islam..Bagi saya SANGAT MEMALUKAN.. saya taktau lah korang kan?  Tapi cuba fikir balik..Dia pelakon..ramai orang tengok..jadi ikon remaja plak tu...lepas ni budak2 ikut..Nak jadi apa la kan? bila ramai tengok..banyak la dosa dia..dengan kita2 sekali berdosa pulak tu..pakat2 p jadi ahli neraka..MINTA SIMPANG... Nau'zubillah... AstaqhfirullahalAzim...

Bilalah agaknya..pembikin2 filem di negara kita ni nak berhenti menggunakan tektik2 yang menjatuhkan maruah kaum wanita untuk melariskan jualan filem diorang..???? KENAPA..?? kalau pelakon perempuan pakai elok2 takut tak laku ke filem tu??? ***sama - samalah kita RENUNGKAN..!!!..***

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...