WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Saturday 5 January 2013

Tabiat Kanak - Kanak..

Apa tu 'tabiat'..!!  tabiat tu.....kira macam kebiasaan seseorang la..kebiasan yang kite suka buat dalam sedar tak sedar.hehehe..Kalau tabiat yang tak bawa mudarat takpe..kalau yang boleh mendatangkan mudarat..lebih baik ikhtiarkan cara untuk hentikannya..

gosok lutut sampai x sedar ibu amik gambar dia
 Adib dan Afiqah pun ada tabiat masing2.Adib ni dulu dia nyusu badan..Bila dah 2 tahun dia kena berenti..dia tak boleh tido kalau say tak peluk dia..jadi bila peluk,dia akan cubit2 lengan saya sampai merah habis..dah macam kena gigit nyamuk..Lepas tu saya tak mau la peluk lagi..dia dah nangis pulak..Yang heran tu bila bagi tangan ayah dia tak mau pulak cubit..hehehe.saya pun cubit la dia balik..Ha..baru dia tau sakit...

Dah tu,dia tukar tabiat baru..bila nak minum susu botol nak ibu peluk dan dia akan gosok siku saya..sampai dia tertidur...Yang haru nya..kalau lambat dia tido,jenuh saya..sampai lenguh tangan ngan belakang..kena pulak masa tu tengah mengandungkan Afiqah..Tension la jugak..Bila dah dapat adik..dah tak boleh peluk dia... sian dia..Adib pun cari la alternatif  lain untuk dia buat sebelum dia tido..Nak tahu apa dia buat untuk ganti ngan siku saya??  Ha...Adib gosok lutut dia..Adib cakap..gosok siku kaki...!!!  ..heheheehe. Pandaikan?! sekurang2nya dia tak kacau orang lain..hehehe.Tabiat tu sampai sekarang tau...bila dia nak tido ke minum susu ke..dia buat la..

Afiqah  pulak takda tabiat sebelum tidur..cuma satu je..kalau kita nak bancuh susu botol kat dia..dia mesti minta puting dulu untuk dia hisap..kalau tak hisap pun..dia dapat gigit skali pun jadi lah...heheehe.Kalau kita dah tutup botol dia nangis kena buka balik tudung botol tu..Hhaaiihhh...!!! haru betoi la... Tapi sekarang dah buat camtu dah..sebabnya bila dia minta susu,saya bancuh pastu cepat2 bagi kat dia,pastu cakap ibu dah tak tahan dah nak p toilet..Nasib baik berhasil cara tu..

Ada sesetengah budak..suka gentel hujung selimut,suka cium bantal busuk,gigit kuku... macam2 lagi la.. Ada sesiapa yang tahu tabiat lain budak2 tak? tabiat orang tua ke..?


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...