WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Wednesday 26 December 2012

Rezeki Allah S.W.T sentiasa cukup...



Dah hujung2 tahun ni mesti ramai yang buka buku buat kira2 kan..nak bayar yuran sekolah anak,barang2 sekolah anak..kira lebih lah bulan ni keluar belanja.Alhamdulillah..pendaftaran Adib dan yuran dia dah selesai pagi tadi..Semua barang sekolah dia pun dah cukup..Lepas ni tinggal Adib nak pergi sekolah belajar je.

Saya terkenang masa saya sekolah dulu..Bapak saya kerja kat kilang beras di kampung,gaji dia Rm 500-600 je sebulan..tapi cukup je untuk tampung kitaorang 5 beradik belajar.Rezeki pemberian dari Allah S.W.T tak dapat kita pertikaikan..Betul tak? Sekarang gaji ribu2 pun belum tentu cukup..

Masa zaman persekolahan saya dulu,kami adik beradik tak pernah pun di janjikan hadiah atau apa2 ganjaran dari mak dan bapak untuk dapat keputusan yg baik dlm exam.Kami tak pernah dapat pergi rombongan anjuran pihak sekolah dan kami tak pernah dapat mengambil kelas tuisyen kat luar..tapi syukur sangat sebab mak dan bapak tak pernah abaikan keperluan kami untuk belajar.Bapak saya cakap..."kalau dengar betul2 cikgu ajar tak payah p tuisyen pun takpa..balik rumah buat keja sekolah pun boleh jadi pandai". Tu je kata bapak saya kalau kami minta nak pergi kelas tuisyen. Dia tak pernah cakap ngan kitaorang dia takda duit..Tapi kitaorang faham..itu je yg mampu dia bagi..Terima kasih mak,pak... sebab berikan kami adik beradik pendidikan yang cukup untuk menjadi insan yang baik dan berjaya..

Walaupun saya tak bekerja,bukan bermakna saya tak berjaya ye.. hehehe. Keputusan SPM ngan STP saya OK sangat..cuma tak ada rezeki nak sambung blajar.Tapi saya takda lah berkecil hati..Saya faham keadaan bapak masa tu..Kerja pun dah takada.. Semuanya ketentuan dariNya.. Yang tak tahan tu dia carikan jodoh pulak...hahaha..Jodoh yang baik mesti lah kita terima...jodoh tu..En.hubby saya la...

***Letak gambar duit tu...kalau yang lain tak menarik  sangat.hehehe.***

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...