WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Sunday 16 November 2014

Probiotik untuk Usus

Apa itu probiotik ? probiotik tu ialah bakteria baik yang tinggal dalam usus kita.. Penting untuk kita menjaga usus kerana ia memberi kesan kepada kekuatan sistem pertahanan tubuh kita. Probiotik diperlukan bagi mengekalkan kesihatan dan menyokong fungsi pencernaan serta mengurangkan kehadiran organisma berbahaya. Pengguanan probiotik terbukti mampu mencegah dan merawat penyakit. Kebiasaannya bakteria Probiotik yang digunakan dalm industri makanan dikenali sebagai lactic acid bakteria.



Antara fungsi probiotik :
  • mengelak masalah radang usus dikalangan dewasa dan kanak-kanak yang mengalami masalah gangguan penghadaman seperti intoleransi laktosa,sembelit,cirit-birit dan kembung perut.
  • meransang dan mengekalkan pertumbuhan bakteria baik dalam saluran usus.
  • mengurangkan pengeluaran toksin dalam badan.
  • membantu mengekalkan imuniti tubuh bagi mengurangkan risiko terkena jangkitan penyakit.
Tips Kekal sihat.

Sistem pertahanan tubuh membuatkan kita mudah jatuh sakit terutamanya kanak-kanak.Jadi,pastikan kita mengambil sumber probiotik yang sihat bagi menolong menguatkan sistem imunisasi badan bagi melawan alahan,tekanan dan penyakit lain.  Contoh yang paling senang... minumlah Yakult sehari sebotol..atau.. minumlah Mealshakes kerana Mealshakes juga membantu menjaga sistem penghadaman kita. Selain itu,mealshakes juga menyediakan pelbagai jenis mineral,vitamin,serat dan lain- lain.


Sistem penghadaman sihat,tubuh badan pon sihat,kita pon ceria...!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...