WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Sunday 16 November 2014

Seksanya....sembelit ! Penyelesaiannya?!

Seksanya kalau kena sembelit kan? Tambah pulak kalau anak-anak kecil yang kena. Kesian tengok..meneran sampai menggeletar badan. Pergi tandas berulang kali tapi tak boleh berak. Sembelit ni kalau dibiarkan bahaya tau ! Najis tu dah terkumpul dalam usus jadi racun dalam tu,toksin.Perut pon mula mengeras..Selera makan pon hilang.

kesiannyeeeeee...tak bermaya !

Macamana saya tau semua tu ? Saya tau la sebab Afiqah mengalami sembelit dari kecil.. Afiqah ni dia kurang sangat minum air masak. Buah pon dia tak berapa suka makan,kalau makan pon main-main je. Jadi selalu jugak lah sembelit. Kesian tengok dia. Asyik baring je. Main pon taknak,makan pon taknak.muka pon jadi pucat je. Memang kesian...

Alaaahhhh.... sembelit,masok ubat bontot tu okey la..selesai masalah.. Haaa...Korang jangan tak tahu,ubat bontot tu kalau guna kerap2 bahaya tau! Silap hari bulan terkeluar dubur tu..terpaksa plak pergi potong..Lagi la banyak masalah. Bukan rekaan ye ! anak jiran saya sendiri yang kena ni.

Jadi apa saya buat ?

Saya paksa dia makan buah,minum air..tetap tak berhasil.. last saya bagi dia mealshakes.. Lepas seminggu memang nampak perubahan dia. jadi semakin ceria,selera makan pon bertambah,dan lepas tu dah tak sembelit lagi.

Kenapa ambil mealshakes ,sembelit hilang ?

Sebabnya..senang.. mealshakes ni kaya dengan serat larut yang membantu proses pembuangan. Selain itu,mealshakes juga mengandungi 24 jenis vitamin,mineral dan kaya protein. segala nutrisi yang terdapat dalam mealshakes sangat mudah diserap oleh sistem tubuh untuk kegunaan harian.Jangan risau, mealshakes ni diperbuat daripada bahan semulajadi je seperti buah-buahan,sayuran,kacang soya,lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Jadi.jika korang ada anak yang kerap mengalami sembelit tu,cepat-cepat lah order mealshakes ni..takkan nak tunggu sampai anak nak kena tahan wad baru nak cari penawar kan? Kesian anak..
Tapi, Awas! anak yang berusia 1 tahun kebawah tak elok juga ambil mealshakes ni.. Jangan risau,saya akan beri tunjuk ajar secara percuma kepada korang yang mejadi pelanggan saya.

Hubungi saya :
Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.Tel : 012 4473904
Cod : Tanjung Malim,Slim River, Kalumpang dan kawasan sekitarnya.
Menerima tempahan dari seluruh Malaysia juga..penghantaran melalui Pos Malaysia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...