WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Thursday 23 October 2014

Kesilapan Atau Sebab Sukar Hamil

Ramai yang beranggapan orang berbadan gemuk sukar untuk hamil.Tahukah anda bahawa ada faktor lain juga yang menyebabkan seseorang sukar hamil walaupon dari segi zahir dan batinnya adalah sihat.Gemuk atau berat badan berlebihan adalah salah satu puncanya sahaja.Ada beberapa kesilapan dalam kehidupan kita yang menyumbang kepada masalah sukar hamil.



Antaranya ialah penggunaan gel pelincir.Tahukah anda bahawa penggunaan gel pelincir boleh merosakkan sperma.Adalah lebihbaik mempertingkatkan penghasilan pelincir semulajadi anda sendiri dengan melakukan lebih banyak foreplay sebelum bersama pasangan anda.Ini dapat membantu sperma hidup lebih lama. Buat pengetahuan sperma boleh hidup sehingga 3 hari didalam rahim wanita.

Selain itu,pengambilan makanan yang tidak betol juga boleh menyebabkan wanita sukar hamil.Kebanyakan wanita tahu apa yang patut di ambil dan apa yang patut dijauhi semasa mengandung. Contohnya,ada yang berpendapat wanita yang mengandung tidak boleh minum minuman yang bergas kerana boleh menjejaskan kandungan.Ambil lebih kalsium,zat besi dan lain2 untuk membantu tumbesaran anak dalam kandungan. Tetapi bagi yang belum mengandung,kebanyakan kita tidak tahu makanan apa yang harus dihindari. Antara makanan yang perlu dijauhi adalah makanan yang tinggi merkuri..Contohnya ikan sardin dan lain2. tapi bukan semua ikan ye.

Kaum lelaki juga perlu menjauhi ubat - ubatan tertentu.Contohnya ubat untuk merawat ulser,gastrik dan ubat tekanan darah tinggi.Ini kerana kandungan ubatan ini boleh mengganggu kesuburan sperma. Adalah lebihbaik mengamalkan pengambilan Zink Komplek,Vitamin C dan Vitamin E yang mengandungi selenium. Shaklee ada suplement berikut ye.. Hihi.

Tekanan diri juga adalah punca sukar hamil..Belajarlah cara untuk mengawal tekanan anda. InsshaaAllah say akan kongsikan cara mengawal tekanan dalam entri yang lain.Salahsatu tekniknya adalah mengamalkan terapi ketawa..sentiasa senyum.Ia adalah lebihbaik daripada mengatakan "relaks dulu la,lepas ni okey la.." yang mana seperti memaksa diri untuk bertenang.Boleh ambil vitamin B Kompleks untuk membantu mengurangkan stress.

Pengambilan minuman yang berkafein juga adalah tidak disarankan jika berusaha untuk hamil. Terdapat kajian mengatakan pengambilan secawan kopi sehari akan mengurangkan peluang sehingga 50% wanita untuk hamil dalam tempoh 12 bulan.

Adalah bagus mengambil vitamin untuk meningkatkan kesuburan rahim.tetapi awas! pengambilan Vitamin C yang berlebihan boleh menyebabkan kekeringan serviks.Dinasihatkan pengambilan vitamin C tidak melebihi1000mg sehari.. Dah hamil boleh amik..

Masalah datang bulan yang tidak teratur juga punca sukar hamil.tetapi itu bukan kesilapan kita..ia adalah faktor kesihatan.disini saya hanya membincangkan tentang kesilapan dalam aktiviti harian kita yang menyumbang kepada masalah sukar hamil..Bagi anda yang ingin mendapat konsultansi tentang Set Kesuburan Shaklee boleh hubungi saya. Konsultansi adalah percuma hanya untuk customer saya sahaja.

hubungi saya :
Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No.Tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya. 
Kawasan lain akan berurusan melalui pos laju.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...