WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Thursday 23 October 2014

Buasir dan Penyelesaian Shaklee

Kedewasaan ini ramai yang mengidap buasir samada buasir dalaman atau buasir luaran. Buasir atau nama lainnya hemoroid ialah pembengkakan pada vena yang terletak dibahagian rektum dan dubur. Vena membonjol keluar dan menggangu serta menyebabkan membran di sekitarnya membengkak,terasa sakit,perit,gatal dan berdarah.Jangan bimbang ! Set Buasir Shaklee dapat membantu.




Antara sebab berlakunya buasir adalah sentiasa duduk.pergerakan yang tidak aktif sewaktu bekerja umpamanya.Ketika proses meneran najis dan cirit birit juga akan menyebabkan buasir. Golongan ibu mengandung juga berisiko mengidap buasir semasa perut makin membesar ,lebih berisiko adalah bagi ibu mengalami masalah sembelit. Ketika bersalin juga boleh terjadinya buasir ini iaitu semasa proses meneran. (Hmmm..begitu besar pengorbanan insan bergelar ibu ye..)

Selain itu, batuk yang teruk juga boleh menyumbang kepada buasir..Begitu juga sekiranya seseorang duduk dalam keadaan mencangkung terlalu lama.(dalam tandas la biasanya..bagi yang suka mengeram lama2 tu..cepat ubah tabiat tu..ada yg siap hisap rokok lagi kan..).Ada lagi..bagi yang suka ke gim dan buat angkat berat tu pon berisiko juga tau. Dan juga aktiviti seks songsang juga adalah penyebab utama berlakunya buasir ( homoseksual ).

FUNGSI SET BUASIR SHAKLEE

Bagi yang mencari penyelesaian untuk masalah buasir.Shaklee dapat membantu anda.Terdapat 3 jenis produk dalam Set Buasir Shaklee iaitu Ostematrik,Omega guard an Zink kompleks..Setiap satunya mempunyai fungsi tertentu dalam mengubati buasir. InsshaaAllah..
  • ostematrix - berfungsi melembutkan najis dan melancarkan pembuangan.. Melegakan masalah sembelit juga.
  • omega guard - berperanan untuk mengecutkan otot-otot yang bengkak serta melancarkan proses pembuangan.
  • zink kompleks - bertindak memulihkan luka di sekeliling dubur dengan cepat.
Untuk konsultansi SET BUASIR SHAKLEE boleh hubungi saya dan konsultansi percuma akan diberikan kepada pelanggan saya sahaja

Hubungi saya :

Pn. Shamila bt. Ahmad
Id : 891480
No. tel : 012 4473904
Cod : Tanjong Malim, Slim River, Kalumpang dan sekitarnya.
Seluruh Malaysia diuruskan dengan pos laju.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...