WANITA DAN KECANTKAN

WANITA DAN KECANTKAN
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. KLIK gambar

Friday 17 October 2014

Diariku Kenangan Untuk Anak !

Salam sejahtera semua..
Apa yang korang buat utk kenangan anak2 bila diorang besar nanti. Ye,pastinya mereka akan ingat setiap memori yg berlaku kepada mereka.. Tapi..saya ada satu hobi utk mengingati kenangan tu semua.Saya takda la buat pe2 yg menarik pon. Cuma saya suka menulis apa yg spesial bg saya apabila bersama anak2.Boleh dikatakan sebagai hobi saya la.

ni la buku tu...

Saya adakan sebuah diari utk anak2 baca bila diorang besar nanti..kalau diorang nak baca la kan..hihi.. sememangnya saya suka sangat buat benda ni. Saya mulakan  diari ni semasa Adib berumur dlm 6 bulan gitu..Apa yg saya tulis? Saya tulis benda2 yg anak2 buat yg saya ketawa dan rasa istimewa. Saya tulis carta pertumbuhan diorang..umur berapa diorang meniarap,merangkak,memanjat,bertatih,berjalan.. Perkataan pertama yg diorang sebut. Bila diorang boleh sebut 'ibu','ayah'.Ye la..semua tu kenangan bg kita sebagai ibubapa kan?

Dalam buku tu,saya juga letakkan gambar,lukisan pertama anak2,ape2 je la.. Contohnye..saya letakkan gambar paspot pertama anak saya yg diambil utk daftar masuk skolah. Gambar saya ngn en.hubby sebelum kenal selepas kenal,dan gambar semasa akad nikah. Saya juga lekatkan gambar2 scan baby semasa saya mengandung. Hmmm.. bagi saya kenangan sebegitu tak selalu hadir.

contoh yg saya buat
Dalam buku saya tu..saya tuliskan juga doa yg selalu saya baca..biar diorang tahu kelak..apa yg dihajatkan oleh hati seorang ibu utk mereka. Itupun jika diorang baca buku tu la nanti kan. Saya tak tunjuk kat diorang pon buku tu. Hmm.. tu je la.. best tau bila buat macam tu. Hihi.Agak2 ada lagi tak yg menulis seperti saya.. kolot ke? Tak kot... ikut masing2 la kan..yg penting kita happy.. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...